Vitamina B6 mentine sanatatea sangelui

vitamina_b6Este cunoscuta si sub denumirea de piridoxina si este una dintre cele mai importante vitamine, utilizate la scara larga. Este necesara in cresterea si mentinerea  aprope tuturor structurilor organismului si in majoritatea functiilor organice. Informeaza-te mai mult cu privire la ce ajutati de unde poate fi procurata.
Sistemul nervos este unul dintre sistemele dependete de vitamina B6. Ex: Este necesara in producerea serotoninei si a altor neurotransmitatori ai creierului, substante care, atunci cand nu sunt suficiente, determina depresia. Cercetarile arata ca vitamina B6 poate avea un efect mult mai mare asupra sistemului nervos decat s-a crezut initial. Potrivit unor studii, s-a demonstrat ca vitamina B6 utilizata pe langa tratamentul corespunzator, a dat randamente foarte bune in cazul bolnavilor de schizofrenie sau sindromului de tunel carpian. Atentie, copiii care au in primii sase ani de viata un nivel scazut din aceasta vitamina sufera de epilepsie, ca si de convulsii, pierderi de greutate, irascibilitate si tulburari stomacale. Ajuta in procesul de transformare a fierului in hemoglobina si in producerea globulelor rosii si a anticorpilor. Carenta poate cauza anemia si slabirea sistemului imunitar. Alimentele care contin cele mai mari cantitati din aceasta substanta nutritiva sunt: spanacul, morcovii, mazarea, ouale, drojdia de bere, carnea de pui, de peste, nucile, semintele de floarea soarelui si germenii de grau. Un continut moderat se gaseste in: orezul brun, avocado, pepenele galben, bananele, varza si leguminoasele.

vitamina_b6

vitamina_b6

Este cunoscuta si sub denumirea de piridoxina si este una dintre cele mai importante vitamine, utilizate la scara larga. Este necesara in cresterea si mentinerea  aprope tuturor structurilor organismului si in majoritatea functiilor organice. Informeaza-te mai mult cu privire la ce ajutati de unde poate fi procurata.
Sistemul nervos este unul dintre sistemele dependete de vitamina B6. Ex: Este necesara in producerea serotoninei si a altor neurotransmitatori ai creierului, substante care, atunci cand nu sunt suficiente, determina depresia. Cercetarile arata ca vitamina B6 poate avea un efect mult mai mare asupra sistemului nervos decat s-a crezut initial. Potrivit unor studii, s-a demonstrat ca vitamina B6 utilizata pe langa tratamentul corespunzator, a dat randamente foarte bune in cazul bolnavilor de schizofrenie sau sindromului de tunel carpian. Atentie, copiii care au in primii sase ani de viata un nivel scazut din aceasta vitamina sufera de epilepsie, ca si de convulsii, pierderi de greutate, irascibilitate si tulburari stomacale. Ajuta in procesul de transformare a fierului in hemoglobina si in producerea globulelor rosii si a anticorpilor. Carenta poate cauza anemia si slabirea sistemului imunitar. Alimentele care contin cele mai mari cantitati din aceasta substanta nutritiva sunt: spanacul, morcovii, mazarea, ouale, drojdia de bere, carnea de pui, de peste, nucile, semintele de floarea soarelui si germenii de grau. Un continut moderat se gaseste in: orezul brun, avocado, pepenele galben, bananele, varza si leguminoasele.

Ajuta in problemele menstruale
Este recomandata femeilor care sufera din cauza problemelor menstruale, inclusiv sindromul premenstrual. Simptomele precum: depresie, irascibilitate, oboseala, dureri si umflaturi ale sanilor, balonari, dureri de stomac, de cap si de spate tulburari de somn, crampe, cresteri in greutate, sunt doar cateva reactii neplacute in perioada mestruatiei. Vitamina B6 are tendinta de a actiona ca diuretic natural ce ajuta la reducerea acestor simptome. Este recomandata femeilor care iau contraceptive pentru a evita starile de letargie, oboseala si depresii. Chiar si femeilor insarcinate, dar si celor aflate in perioada de alaptare le face bine, deoarece reduce greata ori vomitatul din timpul sarcinii, iar sanatatea nou-nascutilor este imbunatatita.
Cum stii ca duci lipsa de ea?
Ajuta persoanelor astmatice, pe cele care sufera de diabet, de pietre la rinichi. Experimentele sugereaza ca un regim alimentar deficitar in vitamina B 6 poate duce la imbatranirea prematura. Simptomele carentei acestei vitamine sunt cele care apar la nivelul pielii si sistemului nervos. Acestea sunt: dermatitele seboreice, cu precadere in jurul nasului, al ochilor, al sprancenelor, zonele din spatele urechilor si ale gurii, acneea, stomatitele, inflamaia limbii, starile de oboseala, insomnie, depresie, irascibilitate, senzatii de furnicaturi in maini si picioare.

 

(Visited 57 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.