Viaţa la birou – strategii pentru a supravieţui bârfelor

viaţa la birou

Întrucât viaţa la birou poate să fie asemănată cu traiul într-o junglă, trebuie să ai un as în mânecă. Întotdeauna se va găsi acea colegă care să fie deranjată de cum se îmbracă cineva. Colegul care este prea ordonat şi nu suportă să lucrezi în stilul tău. O corporaţie adună foarte multe tipuri de oameni şi, dacă nu te adaptezi atunci nu îţi va fi prea bine.

Viaţa la birou nu se rezumă numai la  a munci într-un colectiv şi să se ducă la îndeplinire cu succes sarcinile. Înseamnă şi socializare iar dacă ai rămas în urmă la acest capitol oricând pot apărea bârfele răutăcioase sau să fii ignorat complet. Este datoria ta să îţi protejezi brand-ul personal. Femeile într-o corporaţie au oportunitatea de a-şi etala capacităţile de conducere, să exceleze într-o echipă dar şi pe proiecte independente. Tocmai de aceea este esenţial să nu vă lăsaţi dărâmate de politicile nescrise de la birou. Numai aşa veţi putea să vă arătaţi profesionalismul şi că puteţi îndeplini la fel de bine obiectivele.

Aşadar, pentru a fi bună şi viaţa la birou ţineţi cont de câteva sfaturi esenţiale:

Prietenii, cel mai bun mod de a avea zile cât mai bune

viaţa la birou

Având alături un aliat va fi mult mai uşor de înţeles care este viaţa la birou. Deşi este ideal să aveţi un spaţiu de lucru prietenos, trebuie să recunoaşteţi că nu toţi colegii sunt apropiaţi. Colegii pot deveni prieteni apropiaţi o dată cu trecerea timpului. Dar pentru obţinerea acestui rezultat este bine să nu grăbiţi lucrurile. Păstraţi munca departe de planul familial şi personal iar astfel va fi mult mai bine.

Viaţa la birou cât mai bună se cunoaşte după ceea ce spui

viaţa la birou

Comentariile deplasate pot afecta destul de mult relaţiile cu colegii. Nimic nu rămâne neobservat. Şi, mai ales dacă nu aveţi foarte multe luni de când lucraţi acolo cu atât mai mult veţi stârni interesul. Bârfa se răspândeşte mai ceva ca un virus aşadar aveţi grijă ce informaţii transmiteţi mai departe. Bârfa la birou este un semn clar de neprofesionalism.

Departamentul de resurse umane nu este duşmanul tău

viaţa la birou

Rolul departamentului de resurse umane nu este acela de a găsi oamenii potriviţi pentru companie. Ei vă pot ajuta să vorbiţi despre problemele pe care le aveţi în birou cu colegii şi să găsiţi soluţiile potrivite. Mai ales dacă simţiţi că cineva vă hărţuieşte atunci puteţi discuta această problemă cu cei de la resurse umane.

Întâlnirile de după program o necesitate

viaţa la birou

Pentru ca viaţa la birou să fie cu mult îmbunătăţită, prezenţa la petrecerile organizate cu colegii, ieşirile de vineri după masă, zilele de naştere de la birou, sărbătorile, toate trebuie incluse în noul vostru program. Astfel de ieşiri organizate vă vor ajuta să legaţi mult mai bine relaţiile cu colegii. Totodată, astfe de ocazii pot să fie perfecte pentru a vă crea alianţe. Nu uitaţi să vă păstraţi eticheta chiar şi la aceste întâlniri. Nu este o ieşire cu prietenii voştri ci una în care trebuie să demonstraţi că vă puteţi păstra eticheta chiar şi atunci când se presupune că ar trebui să vă dezlănţuiţi cel mai mult.

(Visited 86 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.