Un mic dejun copios poate contribui la pierderea kilogramelor în plus

frugalUn studiu realizat de un cercetător american confirmă ideea că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, pentru că poate ajuta la pierderea kilogramelor în plus, informează BBC.

Potrivit profesorului Daniela Jakubowicz, de la Virginia Commonwealth University, autorul acestui studiu, prezentat la o conferinţă medicală care a avut loc la San Francisco, femeile supraponderale care consumă la micul dejun jumătate din numărul zilnic de calorii pierd mai mult în greutate decât cele care iau un mic dejun frugal.

Cercetătorul este de părere că micul dejun frugal are, de fapt, un efect nedorit, acela de a creşte pofta pentru anumite alimente.

Jakubowicz le recomandă de 15 ani pacienţilor săi să adopte regula micului dejun copios.

frugal

frugal

Un studiu realizat de un cercet?tor american confirm? ideea c? micul dejun este cea mai important? mas? a zilei, pentru c? poate ajuta la pierderea kilogramelor în plus, informeaz? BBC.

Potrivit profesorului Daniela Jakubowicz, de la Virginia Commonwealth University, autorul acestui studiu, prezentat la o conferin?? medical? care a avut loc la San Francisco, femeile supraponderale care consum? la micul dejun jum?tate din num?rul zilnic de calorii pierd mai mult în greutate decât cele care iau un mic dejun frugal.

Cercet?torul este de p?rere c? micul dejun frugal are, de fapt, un efect nedorit, acela de a cre?te pofta pentru anumite alimente.

Jakubowicz le recomand? de 15 ani pacien?ilor s?i s? adopte regula micului dejun copios.

La studiu au participat 96 de femei obeze, sedentare.

O parte dintre voluntare au adoptat o diet? ce implica un num?r zilnic de 1.085 de calorii – majoritatea provenind din proteine ?i gr?simi. Micul dejun constituia cea mai frugal? mas? a zilei – 290 de calorii, cu doar ?apte grame de carbohidra?i.

Potrivit sursei citate, dieta adoptat? de cel de-al doilea grup implica un num?r de 1.240 de calorii consumate zilnic, cu o propor?ie mai sc?zut? de gr?simi ?i mai mul?i carbohidra?i ?i proteine. Micul dejun con?inea 610 calorii, cu 58 de grame de carbohidra?i, în timp ce prânzul ?i cina con?ineau 395 ?i, respectiv, 235 de calorii.

Dup? patru luni, femeile care au adoptat dieta cu un con?inut sc?zut de carbohidra?i au pierdut mai mult în greutate decât cele din cel?lalt grup, în medie cu 12,7 fa?? de 10,4 kilograme.

Îns? dup? opt luni, situa?ia s-a inversat: femeile care au adoptat dieta cu con?inut sc?zut de carbohidra?i s-au îngr??at din nou, în medie, cu 8,16 kilograme, în timp ce femeile din al doilea grup au continuat s? sl?beasc?, în medie, cu 7,4 kilograme.

Femeile care au adoptat dieta cu con?inut crescut de carbohidra?i au pierdut, în medie, 20% din kilogramele pe care le aveau la începutul studiului, fa?? de 5% pentru cel?lalt grup.

Persoanele care au adoptat regula micului dejun copios au indicat c? s-au sim?it mai pu?in fl?mânde, mai ales diminea?a.

Profesorul spune c? micul dejun frugal contribuie la exacerbarea poftei pentru carbohidra?i ?i încetine?te metabolismul. Din acest motiv, dup? o perioad? scurt? în care pierd în greutate, persoanele care m?nânc? pu?in diminea?a încep s? se îngra?e iar.

Profesorul Alex Johnstone, de la Institutul de cercetare Rowett din Aberdeen, spune c? mai multe studii anterioare au indicat faptul c? dietele cu con?inut redus de carbohidra?i sunt un instrument bun pentru reducerea greut??ii într-o perioad? scurt? de timp, dar nu constituie o diet? pentru toat? via?a.

În plus, persoanele care nu m?nânc? suficient diminea?a prezint? mai multe probabilit??i s? li se fac? foame înainte de prânz. Din acest motiv ele apeleaz?, de obicei, la alimente bogate în gr?simi ?i zaharuri precum biscui?i, gogo?i ?i produse de patiserie.

(Visited 50 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.