Strategii pentru a-ți menține inima sănătoasă

România se afl? pe locul patru în lume în ceea ce prive?te num?rul
de decese provocate de afec?iuni cardiovasculare, dup? Rusia, Bulgaria
?i Ungaria.  Principalele cauze ale bolilor de inim? sunt: consumul excesiv
de sare (aceasta determin? re?inerea apei în sânge, ducând astfel la
cre?terea tensiunii arteriale), fumatul, consumul  exagerat de alcool,
sedentarismul ?i o alimenta?ie nes?n?toas?.  O tensiune arterial?
m?rit? cre?te la rândul ei riscul de atac de cord, accident vascular cere-
bral ?i chiar de apari?ie a unor disfunc?ii erectile.  Adoptand cateva strategii
 iti poti ajuta inima!

1.  M?nânc? zilnic ciocolat? neagr?.  Un studiu realizat în Italia a ar?tat c?
mai mul?i oameni care aveau atât prediabet cât ?i o tensiune arterial?
ridicat? au observat o sc?dere a acesteia dup? ce au consumat 80-100 de
grame de ciocolat? neagr? în fiecare zi, timp de 15 zile.  Tensiunea
 arterial?   sistolic? (num?rul mai mare) a sc?zut cu 4,5 puncte,         
iar cealalt?, diastolic?(num?rul mai mic), a sc?zut cu 4,2
puncte.  si asta datorit? fi‚avonoidelor – antioxidan?i din ciocolata
neagr?.  Este esen?ial îns? s? alegi ciocolata cu cel pu?in 65% cacao
?i s? întrebi un medic ce cantitate s? m?nânci zilnic.

2.  Ascult? muzic?. Ascultând o muzic? cu un ritm cât mai constant timp de
30 de minute pe zi, combinat? cu exerci?ii de respira?ie, î?i po?i mic?ora tensi-
unea sistolic? cu mai mult de 4 puncte dup? trei luni, potrivit unui
studiu italian.  Ce trebuie s? faci este s? ascul?i melodii care te relaxeaz?,
care te fac s? vibrezi.

3. Anumite console, care au senzori de mi?care, cum ar fi cele prin inter-
mediul c?rora po?i boxa, reprezint? un bun ?i pl?cut mod de a fiactiv. 
Jucând la o intensitate cel pu?in moderat?, timp de m?car 150 de minute
pe s?pt?mân?, î?i po?i mic?ora tensiunea arterial? cu 2-5 puncte.  Dac? nu
î?i plac jocurile sau nu ai deocamdat? resurse financiare pentru o astfel
de consol?, po?i pur ?i simplu s? faci exerci?ii fizice în cas? sau în aer
liber.

4.  Bea câte un pahar de alcool. O cercetare realizat? cu ajutorul
a 75. 000 de b?rba?i a relevat faptul c? cei care au consumat dou? por?ii
de alcool pe zi au avut un risc cu 31% mai mic de a dezvolta boli coronar-
iene deoarece alcoolul, în cantit??i moderate, m?re?te arterele ?i le face
mai flexibile.

5.  Râzi cât mai des. Un studiu a ar?tat c?, atunci când
râzi, privind un film amuzant spre exemplu, vasele de sânge se dilat? cu
22%, efectul fiind similar cu cel pe care îl au activit??ile aerobice.  Numai
c? ar trebui s? râzi cel pu?in 15 minute pe zi ?i cât mai cu pof?? pen-
tru a vedea beneficii.

6.  M?soar?-?i tensiunea acas?. Cei care î?i m?soar? tensiunea
acas? pot descoperi mai repede dac? au probleme decât cei care fac acest
lucru doar la doctor.  Si asta deoarece unii medici nu a?teapt? 5-10 minute
pentru ca aceasta s? se stabilizeze,a?a cum ar fi normal.  Dac? alegi s?
î?i cumperi un aparat ?i s? î?i m?sori tensiune a  acas?,  ?ine  cont  de
urm?toarele sfaturi:a) tensiunea ar trebui s? scad? pe timpul nop?ii ?i s? creasc?
 pe timpul zilei, dac? nu este a?a, s-ar putea s?  ai  hip er tensiune  diminea?a
(m?soar? tensiunea ?i înainte s? mergi la culcare ?i dup? ce te treze?ti,
înainte s? bei cafea);b) noteaz?-?i nu doar valorile pe care le cite?ti, ci ?i
momentul zilei ?i orice activitate f?cut? cu 30 de minute înainte s? î?i m?sori
tensiunea.  Aceste date l-ar putea ajuta pe doctor în stabilirea tratamentului.

(Visited 40 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.