Stilul de viata si imunitatea

A venit toamna. Ne pregătim de școală, gospodinele pregătesc murături și dulcețuri pentru zilele lungi de iarnă. Revenim la serviciu după o binemeritată vacanță și oarecum începem un “nou an”.
Marea majoritate a pacienților de la cabinet vin în această perioadă pentru a primi scheme de întărire imunitară.

A venit toamna. Ne pregătim de școală, gospodinele pregătesc murături și dulcețuri pentru zilele lungi de iarnă. Revenim la serviciu după o binemeritată vacanță și oarecum începem un “nou an”.
Marea majoritate a pacienților de la cabinet vin în această perioadă pentru a primi scheme de întărire imunitară. imunitatea

Am prezentat pe larg in decursul anului trecut asemenea scheme, care deși ar trebui individualizate, totuși pentru cei care nu au timp să ajungă la cabinet, au fosttotuși de ajutor. în materialele ce urmează, intenționez să prezint cîteva aspecte legate de stilul de viață si imunitatea. Sunt sigură ca vor fi utile acelora care au înțelepciunea și dorința de a face ceva pentru propria persoană și a celor dragi, prin metode simple, necostisitoareși la îndemîna tuturor.
Sistemul imunitar funcționează în parametri normali atunci cînd există o armonie interioară și exterioară a organismului. Cîteva condiții ce trebuie îndeplinite ar fi următoarele;

– greutate corporală normală, vitalitate și energie pentru îndeplinirea activităților zilnice – somn suficient, la orele potrivite și de bună calitate – mișcare în aer liber și existența unei vieți active
– respirație corectă pentru o bună oxigenare a sîngelui
– hrană armonioasă,bogată în substanțe nutritive necesară regeneră rii organismului
– echilibru sufletesc, mulțumire, bucurie și iubire, toate fiind stimulente ale imunității
– existența unui scop în viață și găsirea unei căi spirituale. înclinația religioasă este utilă, iar rugăciunea este cea mai puternică tehnică de întărire imunitară în perioadele de mare stres emoțional.

Există studii imunologice conform cărora factorii psihici influențează sistemul imunitar. Sub influența hormonilor de stres, numărul anticorpilor scade. Orele de mișcare în aer liber, relaxarea și repausul ajută sănătatea.
Nu voi spune nici o noutate prin faptul că fumatul, somnul redus, stresul, medicamentele, alcoolul, excesul de cafea și alimentația necorespunză toare dăunează sănătății.
Faceți cît mai multă mișcare;

Mișcarea fizică este unul dintre cei mai importanți factori de întărire imunitară. Nu trebuie să ne gîndim neapărat la ore petrcute într-o sală de gimnastică, activitate care poate nu ne place, nu avem bani sau timp pentru ea. Chiar și mersul pe jos la serviciu sau spre casă reprezintă mișcare fizică.

O partidă de tenis, un joc cu mingea cu copilul în parc, mersul cu bicicleta, cu rolele, grădinăritul sau chiar și ștergerea podelelor reprezintă exemple de mișcare. în urma efortului fizic se produc în organism substanțe care determină o stare de bine în organism.
Există studii care demonstrează că riscul de cancer la sîn este mai redus la femeile care fac mișcare.
Mișcarea fizică scade efectele stresului asupra organismului, ameliorî nd depresia și anxietatea. Stimulează creșterea celulelor osoase, prevenind osteoporoza, întărește mușchiul inimii, protejînd împotriva bolilor cardio-vasculare.
Per total, fără prea mari costuri, dar cu înțelepciune și convingere, am prezentat cîteva modalități benefice menținerii organismului prin mișcare fizică, într-o formă bună.
Dr. Szatmari Anamaria, medic
homeopat Cl. Sf. Anton

(Visited 39 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

0 thoughts on “Stilul de viata si imunitatea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.