Săritul corzii, un exerciţiu excelent

saritul corzii

  Există multe variante de a face mişcare, de a te menţine în formă, prin diferite exerciţii, în natură, în sală sau la bazinul de înot. De această dată vom vorbi despre a sări coarda şi aici ne referim la exerciţiul fizic şi nu la expresia spusă când cineva te enervează.

  Toată lumea în timpul copilăriei sărea mereu cu coarda, dar acest lucru se poate face şi la maturitate. Acest tip de exerciţiu te ajută să scapi de kilogramele în plus şi de efectul de sedentarism. Se pare că săritul corzii este mult mai solicitant decât alte sporturi, de exemplu este de două ori mai solicitant decât joggingul care îl practică majoritatea dintre noi.

saritul corzii

saritul corzii

  Exist? multe variante de a face mi?care, de a te men?ine în form?, prin diferite exerci?ii, în natur?, în sal? sau la bazinul de înot. De aceast? dat? vom vorbi despre a s?ri coarda ?i aici ne referim la exerci?iul fizic ?i nu la expresia spus? când cineva te enerveaz?.

  Toat? lumea în timpul copil?riei s?rea mereu cu coarda, dar acest lucru se poate face ?i la maturitate. Acest tip de exerci?iu te ajut? s? scapi de kilogramele în plus ?i de efectul de sedentarism. Se pare c? s?ritul corzii este mult mai solicitant decât alte sporturi, de exemplu este de dou? ori mai solicitant decât joggingul care îl practic? majoritatea dintre noi.

    S?ritul corzii este un bun antrenament pentru inim?, ceea ce înseam? c? este folositor în a preveni bolile cardiovasculare.

    De asemenea, pune în mi?care toate grupele musculare, cu prec?dere mu?chii umerilor, spatelui, feselor, abdomenului ?i gambelor, conform spuselor multor instructori de fitness.

    În plus, 15 minute de s?rituri sunt echivalentul a 30 de minute de alergat. Pentru a pierde câteva kilograme pe parcursul unei luni, este indicat s? sari coarda de trei patru ori pe s?pt?mân?. La început, efectueaz? între 12 ?i 20 de repet?ri ?i cre?te progresiv, pân? ajungi la câteva serii.

    Îns? ca orice sport, are ?i contraindica?ii. Nu este recomandat persoanelor care au probleme cu inima ?i cu circula?ia sângelui, sau afec?iuni la nivelul articula?iilor fiind un exerci?iu solicitant.

    Ca ?i un sfat, po?i s? sari coarda contra cronometru ?i s? faci pauze la 10, 20, 60 de secunte, în func?ie de condi?ia fizic?. Nu s?ri prea sus, decât atât cât coarda trece pe sub picioarele tale.

Iat? câteva exerci?ii:
    1.Cu picioarele apropiate, coboar? lent trunchiul, pân? când atingi c?lcâiele cu posteriorul, rote?te coarda ?i sari.
    2.Stând cu picioarele apropiate ?i cu spatele drept sari alternând picioarele.
    3.Cu picioarele încruci?ate, bra?ele întinse, rote?te coarda ?i sari, men?inând picioarele în aceea?i pozi?ie.

    Spre deosebire de alte aparate, coarda ocup? un spa?iu foarte mic ?i nu face g?l?gie, decât s?riturile tale, care sunt îns? atenuate de covor.

    Po?i s? faci aceste serii c]nd ai timp, nu e nevoie neap?rat de un program strict, iei coarda ?i sari când ai timp prin cas?, în timp ce te ui?i la televizor sau ascul?i muzic?. Po?i s? o iei în parc, cu prietenii, s? face?i concurs, pentru a deveni mai palpitant.

 

 

(Visited 58 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.