Sporturile pe care le putem face iarna pentru a fi în formă

  Cum iarna și-a intrat în drepturi deja, anumite sporturi sau antrenamente nu se mai pot efectua. Însă câteva din ele rămân la modă și în sezonul rece, aici ne referim la atletism, înot, schiat și patinaj.

   Atletismul pune inima la treabă

Cum iarna şi-a intrat în drepturi deja, anumite sporturi sau antrenamente nu se mai pot efectua. Însă câteva din ele rămân la modă şi în sezonul rece, aici ne referim la atletism, înot, schiat şi patinaj.

Atletismul pune inima la treabă

 

Atletismul, mai exact crosul sau alergările de rezistenţă, este de departe cel mai la îndemână mod de a aminti inimii şi plămânilor că iarna nu înseamnă lipsa activitţăii fizice.
O oră, cel mult o oră şi jumătate sunt suficiente. Trebuie însă să ne protejăm foarte bine căile respiratorii ca să evităm orice risc de a ne îmbolnăvi.
Înotul este o altă variantă demnă de luat în calcul iarna. Doar că lipsa bazinelor de înot de la noi este o problemă.

Înotul este indicat pentru că este un sport complet, adică pune la lucru şi muşchii care au fost neglijaţi de-a lungul verii.
Funcţia respiratorie va avea foarte mult de câştigat pentru că, în bazin, întâlneşte o rezistenţă în plus, şi anume apa.
Schiul fond este un alt sport recomandat mai ales celor care iubesc să meargă cu bicicleta, iar pe zăpadă este o adevărată provocare. Atât schiul alpin cât şi cel de fond pun la lucru picioarele. biciclata

activitatiSchiul fond va oferi şi el un full-body workout veritabil, dat fiind faptul că va trebui să te ajuţi şi de beţe pentru a înainta într-un ritm decent.
Un avantaj cert al acestui sport este că foloseşte, în mare, aceeaşi muşchi de care e nevoie şi la ciclism şi va întări zona lombară, şoldurile şi abdomenul, piese indispensabile unei performanţe bune pe bicicleta.

Patinaj la discreţie

Patinajul nu este foarte departe de schi fond dacă ne uităm din punctul de vedere al muşchilor folosiţi (cvadricepşii şi fesierii). Acest sport va scuti încheieturile de suprasolicitări. Pentru că aceste două sporturi depind mai mult de plăcerea pe care o creează celui care le practică, nu există o limită de timp privind durata antrenamentului.
Indiferent de sportul pentru care îl vom alege, nici o alegere nu va fi neinspirată. Toate acestea vor menţine rezistenţa câştigată de-a lungul sezonului care tocmai a trecut şi de care e nevoie în cele ce va urma. O observaţie de care ar trebui să ţinem cont este următoarea: după fiecare antrenament din cele de mai sus, ar fi foarte bună o repriză de 15-20 de minute pe home trainer sau pe rulou.

Organismul este obişnuit în principal cu pedalatul, aşa că acest tip de mişcare va ajuta la refacerea mult mai rapidă după efortul făcut la antrenament.

Spor a trabă!

(Visited 36 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.