Sportul previne aparitia bolilor

miscareEsti constient(a) ca mis- carea ajuta organismul pentru mentinerea frumuset ii si a sanatatii. Totusi nu te-ai gandit prea mult de cate boli te poate feri activitatea fizica. Informeaza-te si pune in practica!

Activitatea fizica efectuata de 3-6 ori pe saptamana:
– scade riscul decesului prematur (chiar si numai o cheltuiala de energie de 100 kcal/saptamana printr-o activitate de intensitate medie scade mortalitatea prin deces prematur cu 30-35%)
– amelioreaza circulatia coronariana si scade riscul decesului prin infarct miocardic
– reduce depozitele de grasime, in special adipozitatea abdominala
– diminueaza trigliceridemia
– creste lipoproteinele cu densitate mare (HDL, sau colesterolul “bun”)
– minimalizeaza nivelul proteinei reactive C:
– micsoreaza coagulabilitatea sanguina, diminuand riscul trombozelor

miscare

miscare

Esti constient(a) ca mis- carea ajuta organismul pentru mentinerea frumuset ii si a sanatatii. Totusi nu te-ai gandit prea mult de cate boli te poate feri activitatea fizica. Informeaza-te si pune in practica!

Activitatea fizica efectuata de 3-6 ori pe saptamana:
– scade riscul decesului prematur (chiar si numai o cheltuiala de energie de 100 kcal/saptamana printr-o activitate de intensitate medie scade mortalitatea prin deces prematur cu 30-35%)
– amelioreaza circulatia coronariana si scade riscul decesului prin infarct miocardic
– reduce depozitele de grasime, in special adipozitatea abdominala
– diminueaza trigliceridemia
– creste lipoproteinele cu densitate mare (HDL, sau colesterolul “bun”)
– minimalizeaza nivelul proteinei reactive C:
– micsoreaza coagulabilitatea sanguina, diminuand riscul trombozelor

– amelioreaa[ functia endoteliului vascular
– previne riscul imbolnavirii de diabet de tip 2 prin ameliorarea homeostaziei glucozei si prin cresterea sensibilitatii la insulina
– reduce tensiunea arteriala
– scade riscul cancerului colerectal si al bolilor canceroase, in general, cu 30-46%
– previne osteoporoza- formarea de tesut osos la copiii intre 8 si 18 ani fiind stimulata
– amelioreaza tonusul sistemului nervos automat
– imbunatateste functia sistemului imun
– micsoreaza formarea de radicali liberi
– purtarea de greutati si exercitiile cu solicitari bruste previn pierderea osoasa ce insoteste inaintarea in varsta.
– exercitiile aerobice pot sa indrepte unele functii cognitive la varstnici si sa intarzie mult declinul cerebral ce survine odata cu inaintarea in vsrsta, deoarece stimuleaza circulatia sanguina si capacitatea sangelui de a transporta oxigen
– face ca varstnicii sa se poata ingriji de ei insisi mai mult timp
– imbunatateste starile de depresie si anxietate
– amelioreaza bunastarea psihica.

(Visited 86 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.