Sportul intareste oasele

sportul_intareste_oaseleCu cat se inainteaza in varsta, cu atat oasele incep sa se subtieze si sa-si scada rezistenta la solicitari. Este demonstrat ca efortul fizic regulat te poate proteja de neplacerile trecerii timpului.
Elementele constituente ale sistemului scheletic si ale aparatului locomotor, pornind de la muschi, ligamente, tendoane si pana la oase, raspund pozitiv la miscare. Mergi pe jos, alearga usor, sau ridica anumite greutati; acestea sunt cateva modalitati prin care iti poti proteja oasele de osteoporoza. Exercitiile fizice accelereaza recuperarea functionala dupa orice afectiune care a presupus imobilizarea unei parti a corpului. Totusi trebuie efectuate progresiv: pornind de la 30 de minute si ajungand la 60 de minute pe zi.
Niciodata nu e prea tarziu
Nici dupa menopauza, cand oasele devin fragile, nu este prea tarziu sa faci miacare. Chiar si atunci, activitatea fizica iti va intari muschii, iti va imbunatati echilibrul si te va ajuta sa eviti cazaturile, iar oasele nu vor mai pierde din densitate. Inainte de a incepe un program de exercitii, vorbeste cu medicul tau. Trebuie sa aflii nivelul tau de fitness. Intre timp, gandeste-te la activitatile care iti plac. Astfel iti va fi mai usor sa te tii de antrenament.

sportul_intareste_oasele

sportul_intareste_oasele

Cu cat se inainteaza in varsta, cu atat oasele incep sa se subtieze si sa-si scada rezistenta la solicitari. Este demonstrat ca efortul fizic regulat te poate proteja de neplacerile trecerii timpului.
Elementele constituente ale sistemului scheletic si ale aparatului locomotor, pornind de la muschi, ligamente, tendoane si pana la oase, raspund pozitiv la miscare. Mergi pe jos, alearga usor, sau ridica anumite greutati; acestea sunt cateva modalitati prin care iti poti proteja oasele de osteoporoza. Exercitiile fizice accelereaza recuperarea functionala dupa orice afectiune care a presupus imobilizarea unei parti a corpului. Totusi trebuie efectuate progresiv: pornind de la 30 de minute si ajungand la 60 de minute pe zi.
Niciodata nu e prea tarziu
Nici dupa menopauza, cand oasele devin fragile, nu este prea tarziu sa faci miacare. Chiar si atunci, activitatea fizica iti va intari muschii, iti va imbunatati echilibrul si te va ajuta sa eviti cazaturile, iar oasele nu vor mai pierde din densitate. Inainte de a incepe un program de exercitii, vorbeste cu medicul tau. Trebuie sa aflii nivelul tau de fitness. Intre timp, gandeste-te la activitatile care iti plac. Astfel iti va fi mai usor sa te tii de antrenament.

Se recomanda:
Cele mai indicate tipuri de miscari pentru persoanele cu osteoporoza sunt: exercitiile de forta, de aerobic si cele de flexibilitate. Sportul zilnic te ajuta la indeplinirea activitatilor zilnice, iti imbunatateste pozitia corpului, te ajuta sa scapi de dureri si iti imbunatateste starea de spirit.
Ce sa eviti daca ai osteoporoza?
1.
Exercitiile efectuate la intensitate ridicata: sarituri, alergari, jogging. Aceste activitati preseaza coloana si oasele picioarelor si pot duce la fracturarea oaselor slabite.
2. Miscarile care implica aplecarea in fata sau rotirea din mijloc, precum atingerea degetelor de la picioare, sau abdomenele, deoarece iti efecteaza coloana.

(Visited 54 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.