Sfaturi pentru combinarea inteligentă a nutrimentelor din alimente

salataCreşterea valorii nutriţionale a alimentelor poate fi realizată prin înţelegerea felului în care ingredientele benefice conlucrează la îmbunătăţirea stării de sănătate, susţine nutriţionistul britanic Ian Marber, în volumul său intitulat „The Food Doctor”, relatează dailymail.co.uk.

În societatea actuală, devenită tot mai stresantă, este un fapt general acceptat ca multe persoane să se simtă tot mai obosite. Totuşi, prin îmbunătăţirea dietei, oamenii pot să crească nivelul aportului lor energetic.

Oamenii mănâncă din diverse motive, pornind de la simpla senzaţie de foame şi terminând cu dineurile servite în timpul diverselor activităţi sociale. Procesul de digestie asigură energia necesară organismului pentru repararea şi înnoirea celulelor.

salata

salata

Cre?terea valorii nutri?ionale a alimentelor poate fi realizat? prin în?elegerea felului în care ingredientele benefice conlucreaz? la îmbun?t??irea st?rii de s?n?tate, sus?ine nutri?ionistul britanic Ian Marber, în volumul s?u intitulat „The Food Doctor”, relateaz? dailymail.co.uk.

În societatea actual?, devenit? tot mai stresant?, este un fapt general acceptat ca multe persoane s? se simt? tot mai obosite. Totu?i, prin îmbun?t??irea dietei, oamenii pot s? creasc? nivelul aportului lor energetic.

Oamenii m?nânc? din diverse motive, pornind de la simpla senza?ie de foame ?i terminând cu dineurile servite în timpul diverselor activit??i sociale. Procesul de digestie asigur? energia necesar? organismului pentru repararea ?i înnoirea celulelor.

Toate tipurile de nutrimente sunt necesare pentru a crea energie, dar în timpul acestui proces energetic, desf??urat la nivel celular, unele dintre acestea au un rol mai mare decât celelalte.

Mineralele, vitaminele, aminoacizii ?i acizii esen?iali sunt descompu?i în molecule în timpul procesului digestiv. Nutrimentele ?i glucoza astfel ob?inute sunt filtrate de membrana celular? ?i eliberate în fluxul sangvin, dup? care ele sunt asimilate de celulele organismului.

Nutrimentele cu rol probiotic ajut? la sinteza vitaminei B din alimente, dar, totodat?, se depoziteaz? în mici cantit??i de rezerv? ce pot fi utilizate ulterior de organism. Ele asigur? ?i extrac?ia magneziului din alimente. Cele mai bune surse de nutrimente probiotice sunt varza, iaurtul, tomatele, ceapa, usturoiul ?i bananele.

Magneziul ac?ioneaz? ca un element care transport? glucoza pân? la celule, unde aceasta este absorbit? ?i transformat? în acid piruvic, un produs intermediar de metabolism al glucidelor, gr?similor ?i aminoacizilor care contribuie la eliberarea energiei. Alimentele ce con?in cele mai mari cantit??i de magneziu sunt ov?zul, orezul, quinoa, semin?ele de dovleac ?i cele de floarea soarelui, nucile, lintea ?i frunzele verzi ale leguminoaselor.

Cromul stimuleaz? ?i fortific? compozi?ia insulinei. Alimentele bogate în crom sunt ficatul, carnea de pas?re, scoicile, broccoli, semin?ele ?i p?st?ile.

Vitamina B1 joac? un rol important în transformarea glucozei ?i a gr?similor în acid piruvic. Alimentele bogate în vitamina B1 sunt semin?ele întregi, p?st?ile verzi de fasole, dar mai ales germenii de grâu, semin?ele de floarea soarelui ?i carnea slab? de porc.

Vitamina B2 ajut? ?i ea la conversia gr?similor din organism în acid piruvic ?i la mi?carea electronilor în jurul nucleelor din cadrul moleculelor, contribuind la impulsionarea fluxului energetic. Alimentele bogate în vitamina B2 sunt iaurtul, ou?le, pe?tele (în special p?str?vul ?i tonul), broccoli, spanacul, avocado, carnea ro?ie ?i cea alb? de pui, dar ?i germenii de grâu, semin?ele de ov?z, de quinoa ?i de secar?.

Vitamina B3 contribuie la transformarea gr?similor în acid piruvic ?i la generarea de energie. Sursele cele mai indicate sunt alimentele bogate în proteine, precum carnea de pas?re, pe?tele, carnea ro?ie ?i ficatul, castanele ?i ciupercile. Totodat?, alimentele bogate în triptofan (lactatele ?i ou?le) cresc nivelul de niacin din organism.

Vitamina C este extrem de important? în etapa final? a procesului de eliberare a energiei în organism, denumit? „lan?ul transferului de electroni”. Alimentele indicate sunt fructele ?i legumele proaspete, în special cire?ele, citricele, pepenele, ananasul, c?p?unele, ardeii, cartofii ?i frunzele leguminoaselor verzi.

Biotina ajut? la transformarea aminoacizilor din proteine în acid piruvic ?i este vital? pentru procesul de descompunere a moleculelor de gr?simi, pentru a fi transformate în energie. Cele mai indicate alimente sunt ficatul, pe?tele, g?lbenu?ul de ou, soia, nucile, varza, cartofii, tomatele, morcovii ?i avocado.

(Visited 40 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.