Roşul sporeşte atenţia la detalii, albastrul stimulează creativitatea

rosu-albastruCuloarea roşu sporeşte atenţia la detalii şi ajută la memorare, iar culoarea albastru încurajează creativitatea, potrivit unui studiu publicat în ediţia online a revistei Science.

Aceste constatări se aplică în publicitate, avertismentele înscrise pe ambalajele medicale şi, mai ales, în designul birourilor şi claselor de studiu, a declarat Rui Juliet Zhu, profesor de marketing în cadrul Universităţii British Columbia din Vancouver (Canada).

Zhu recomandă ca produsele folosite de departamentele de creaţie ale companiilor de marketing să fie albastre, iar sesiunile de brainstorming să aibă loc în camere cu pereţi albaştri. Folosirea culorii roşu în publicitate va îndemna clienţii să devină mai atenţi asupra detaliilor produsului.

rosu-albastru

rosu-albastru

Culoarea ro?u spore?te aten?ia la detalii ?i ajut? la memorare, iar culoarea albastru încurajeaz? creativitatea, potrivit unui studiu publicat în edi?ia online a revistei Science.

Aceste constat?ri se aplic? în publicitate, avertismentele înscrise pe ambalajele medicale ?i, mai ales, în designul birourilor ?i claselor de studiu, a declarat Rui Juliet Zhu, profesor de marketing în cadrul Universit??ii British Columbia din Vancouver (Canada).

Zhu recomand? ca produsele folosite de departamentele de crea?ie ale companiilor de marketing s? fie albastre, iar sesiunile de brainstorming s? aib? loc în camere cu pere?i alba?tri. Folosirea culorii ro?u în publicitate va îndemna clien?ii s? devin? mai aten?i asupra detaliilor produsului.

În trecut, efectele culorilor asupra performan?elor mentale au r?mas înv?luite în mister, deoarece studiile anterioare, care nu au asociat culorile cu diversele tipuri de activit??i, au generat rezultate contradictorii, a declarat Zhu.

Cercet?toarea canadian? a organizat ?ase teste, la care au participat 600 de studen?i care lucrau pe calculatoare ale c?ror monitoare aveau culorile de fundal setate în nuan?e de albastru, ro?u sau alb (pentru grupul de control).

Studen?ii au avut performan?e semnificativ mai bune sau mai proaste, în ceea ce prive?te creativitatea sau aten?ia la detalii, în func?ie de culoare, a declarat Zhu.

Cercet?toarea canadian? a declarat c? utilizarea ro?ului poate îmbun?t??i performan?ele ob?inute în timpul activit??ilor care necesit? vigilen??, deoarece oamenii o asociaz? cu semnalele de oprire, cu cele de urgen??, cu ambulan?ele ?i cu pericolul.

Albastrul stimuleaz? creativitatea, deoarece oamenii îl asociaz? cu „oceanul, cerul, libertatea, spa?iile deschise ?i cu starea de pace ?i de lini?te”, a explicat Zhu. Un mediu lini?tit „îi determin? pe oameni s? adopte un comportament de explorare ?i le îmbun?t??e?te creativitatea”, a ad?ugat aceasta.

Reac?iile oamenilor în fa?a culorilor probabil c? nu sunt mo?tenite. Ele reprezint? „asocia?ii înv??ate de-a lungul vie?ii”, a explicat Zhu.

Cercet?toarea canadian? a avertizat asupra faptului c? la studiu au participat numai voluntari din America de Nord ?i c?, din acest motiv, acelea?i teste efectuate în alte p?r?i ale planetei ar putea avea rezultate diferite.

„În ?are de unde provin, China, ro?ul este asociat cu prosperitatea, cu averea ?i cu norocul, deci, acolo a? fi ob?inut alte rezultate”, a explicat Zhu.

(Visited 11 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.