Retete-culinare

Retete culinare. Invata sa gatesti.

Biluţe cu migdale

Bilute cu cocos

Ingrediente:

– 500 g de biscuiţi alimentari
– 250 g de zahăr
– 1-2 pliculeţe de zahăr vanilat
– 200 g de unt (cu grăsime redusă)
– 250 ml de lapte
– circa 50 ml de apă
– 50 g pudră de cacao
– 200 g de migdale prăjite
– cocos amestecat cu pudră  de migdale, sau marţipan topit pentru învelirea biluţelor

Pate de peşte cu ceapă verde

   Ingrediente:

  Doua conserve de peşte (sardinele sau ton) în ulei (300 g) sau 300 g peşte fără os (file pangasius sau macro) călit în ulei abundent şi scurs, o legătură de ceapă verde, 50 g unt (eventual margarină), o linguriţă de pastă de tomate, o lingură de nucă măcinată foarte fin sau piure de castane natur, sare, piper.

Pui umplut

  Ingrediente:

  • Un pui dezosat, sau pielea unei găini mici
  • 14 ouă
  • 500 g carne tocată de pasăre
  • 7-8 linguri de pesmetalb fin, sare, piper alb măcinat, bază pentru mâncăruri, câteva frunze de pătrunjel verde.

Bezele

  Ingrediente:
  Acesta este un desert la care cantitatea de materie primă nu contează, doar proporţia în care se foloseşte. Componentele de bază sunt albuşul de ou şi zahărul.

  La fiecare de albuş este nevoie de 50 g de zahăr.

  Mai este necesară (foarte) puţină sare, 2-3 picături de oţet sau zeamă de lămâie. Se pot folosi coloranţi alimentari, respectiv esenţe de fructe, vanilie, sau migdale.

Caju-Fructul care alunga migrenele

cajuCaju este un fruct exotic asemănător la gust cu fisticul. El poate fi consumat ca atare sau adăugat în unele preparate culinare si este o importantă sursă de energie datorită procentului ridicat în grăsimi (42,2%) si proteine (17,5%). Fitonutriţionistul Eugen Giurgiu apreciază efectul magneziului (270 mg la 100 g), care reduce tensiunea arterială, intensitatea migrenelor si problemele respiratorii, si al fosforului (375 mg la 100 g) benefic pentru oase si dinti.

Dovlecei umpluţi cu orez si caju

Timp de preparare: o oră

Calorii: 380/portia