Ramai calma in situatii tensionate?

situatii_tensionateTocmai ai aflat ca banii stransi pentru schimbarea mobilei au fost consumati de sotul tau pe lucruri nu atat de necesare. Desi ai stabilit cu partenerul tau de viata care sunt prioritatile in familie, se pare ca a uitat. Te simti tradata, suparata si simti nevoia sa strigi de furie. Stop! Ce e de facut din acest moment? Iata cateva sfaturi ce te vor ajuta sa te mentii calma.
Fa un pas in spate si incearca sa te stapanesti. Imagineaza-ti ca un prieten de-al tau trece printr-o situatie similara. Ce sfat i-ai da? Daca simti ca esti pe cale sa explodezi din cauza nervilor, incearca sa te stapanesti.

Relaxeaza-ti trupul
Eliberearea tensiunii musculare e un mijloc eficient pentru a scapa de furie. Incearca sa iti relaxezi corpul. Stai intr-o pozitie comoda, cu ochii inchisi, concentreaza- te asupra destinderii fiecarei grupe musculare. Poti realiza si urmatorul exercitiu: relaxeaza-ti gatul si lasa- ti capul sa cada usor spre dreapta.

situatii_tensionate

situatii_tensionate

Tocmai ai aflat ca banii stransi pentru schimbarea mobilei au fost consumati de sotul tau pe lucruri nu atat de necesare. Desi ai stabilit cu partenerul tau de viata care sunt prioritatile in familie, se pare ca a uitat. Te simti tradata, suparata si simti nevoia sa strigi de furie. Stop! Ce e de facut din acest moment? Iata cateva sfaturi ce te vor ajuta sa te mentii calma.
Fa un pas in spate si incearca sa te stapanesti. Imagineaza-ti ca un prieten de-al tau trece printr-o situatie similara. Ce sfat i-ai da? Daca simti ca esti pe cale sa explodezi din cauza nervilor, incearca sa te stapanesti.

Relaxeaza-ti trupul
Eliberearea tensiunii musculare e un mijloc eficient pentru a scapa de furie. Incearca sa iti relaxezi corpul. Stai intr-o pozitie comoda, cu ochii inchisi, concentreaza- te asupra destinderii fiecarei grupe musculare. Poti realiza si urmatorul exercitiu: relaxeaza-ti gatul si lasa- ti capul sa cada usor spre dreapta.

Pe masura ce respiratia ti se calmeaza, lasa capul sa cada tot mai mult spre umar, sub actiunea propriei greutati. Procedeaza la fel cu umerii, bratele si spatele, concentrandu-te asupra senzatiei de greutate pe care ti-o da atractia gravitationala in fiecare din aceste parti ale corpului.
Fa o plimbare
Daca simti ca nu te poti stapani iesi afara pentru a face o plimbare in aer liber. Miscarea te va ajuta sa iti pui gandurile in ordine si sa scapi de furie. Daca ai gradina, poti merge sa ingrijesti plantele.
Actioneaza hartapunctelor sensibile
Potrivit vechii stiinte medicale indiene, corpul uman este acoperit de puncte sensibile, care, supuse presiunii, actioneaza asupra organismului, inclusiv a psihicului. Apasa tare, cu degetul mare, in punctul din centrul palmelor sau al talpilor. Efectul va fi garantat.

Gandeste pozitiv
Nu te concentra asupra starii de stres si nervozitate pe care o ai. Gandeste-te la situatii din trecut in care ai reusit sa iti pastezi calmul. Adopta atitudinea pe care ai folosit-o atunci. Te vei simti fericita ca nu ai ripostat prin reprosuri si strigate. Simti nevoia sa lovesti? Este un imbold al trupului. Ar fi mai intelept sa alegi o perna si nu un perete. Prin actiunea fizica, tensiunea interioara va fi descarcata si vei reusi sa depasesti punctul de maxima nervozitate. Daca simti nevoia sa plangi, mergi in alta camera si elibereaza-te. Plansul te ajuta sa iti descarci trairile emotionale.
Nu lasa situatia nerezolvata
Dupa ce ai reusit sa te calmezi, mergi si vorbeste cu persoana care ti-a produs asemenea stari. Explica-i cum te-ai simtit. Daca incerci sa comunici atunci cand esti un pachet de nervi, cearta va fi inevitabila. Iar cearta nu este comunicare, ci reprosuri si injurii.

(Visited 67 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.