Pregatirea organismului pentru sezonul rece

Pentru multi parinti, inceperea anului scolar este o perioada stresanta, nu numai din cauza costurilor rechizite,haine, ore suplimentare),cat mai ales din cauza
aparitiei bolilor(viroze, raceli)inerente reintegrariicopiilor in colectivitate.toamna

Materialul de fata se doreste a fi un ajutor parintilor acelor copii care racesc lunar, iau multe antibiotice, lipsesc de la scoala si gradinita, sunt apatici, palizi si cu rezistenta scazuta
la intemperii.
Pentru un organism sanatos, micut-ul nostru are nevoie de un regim de viata adecvat.

Alimentatia scolarului
La baza lui sta un regim alimentar sanatos, format din 3 mese principale si 2 gustari. Deosebit de important este micul dejun, peste care multi parinti sar in graba de dimineata.
O cana cu lapte, un iaurt, un fresh de citrice si o feliuta de paine constituie un bun inceput al zilei si ajuta si la cresterea atentiei si a randamentului in primele ore de la scoala.

toamna

Pentru multi parinti, inceperea anului scolar este o perioada stresanta, nu numai din cauza costurilor rechizite,haine, ore suplimentare),cat mai ales din cauza
aparitiei bolilor(viroze, raceli)inerente reintegrariicopiilor in colectivitate.toamna

Materialul de fata se doreste a fi un ajutor parintilor acelor copii care racesc lunar, iau multe antibiotice, lipsesc de la scoala si gradinita, sunt apatici, palizi si cu rezistenta scazuta
la intemperii.
Pentru un organism sanatos, micut-ul nostru are nevoie de un regim de viata adecvat.

Alimentatia scolarului
La baza lui sta un regim alimentar sanatos, format din 3 mese principale si 2 gustari. Deosebit de important este micul dejun, peste care multi parinti sar in graba de dimineata.
O cana cu lapte, un iaurt, un fresh de citrice si o feliuta de paine constituie un bun inceput al zilei si ajuta si la cresterea atentiei si a randamentului in primele ore de la scoala.

 

Foarte importanta este ujina pregatita in casa si nu sub forma a 5 sau 10 lei cu care copilul sa-si cumpere alimente neindicate varstei lor, dar care sunt tentante la chioscurile
de la scoala. Dupa masa de pranz este binemeritata o pauza de jumatate de ora, pana la inceperea pregatirii lectiilor. Nu uitati de gustarica de dupa amiaza, sub forma
unui fruct, obligatoriu de sezon si de preferinta autohton.
Cina trebuie sa fie usoara si nu foarte tarzie asta bineinteles in functie de varsta si programul copilului de peste zi.
Cina ar trebui sa fie momentul de reintregire a familiei dupa o zi alerta, unde fiecare membru al familiei sa-si impartaseasca bucuriile si necazurile de peste zi.
Nu neglijati acest moment si nu excludeti copilul. Este benefic pentru dezvoltarea lui armonioasa din punct de vedere psiho-emotional.
Somn pentru regenerarea organismului
Deosebit de important este si repausul, dupa masa de pranz, dupa cum am mentionat deja, dar si cel nocturn. Somnul de noapte, in special intre 22-24 este esential pentru
regenerarea organismului.
Nu trebuie sa uitam ca micutii nostri au nevoie si de recreere. Este bine sa-i stimulam sa iasa in aer liber, indiferent de anotimp sau temperatura de afara, cel putin 1 ora pe zi.

Nu trebuie tinuti in casa pe motiv ca racesc usor. Trebuie imbracati adecvat, fara a fi prea infofoliti, daca se poate stratificat.Tot la capitolul recreere as aminti importanta sportului
pentru dezvoltarea armonioasa fizica, psihica si emotionala a copilului.Copilul nu trebuie fortat sa faca un anumit sport doar pentru ca si noi am practicat acelasi sport
sau pentru ca este “la moda“. Sportul nu trebuie practicat din obligatie ci din placere(cu exceptia situatiilor in care este indicat de medic ca suport al unei terapii).

Dr.Szatmari Anamaria
medic homeopat
Clinica Sf . Anton

(Visited 42 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.