Orezul alb crește riscul îmbolnăvirii de diabet. Orezul brun îl scade.

orez-alb-si-negruÎnlocuirea orezului alb din alimentație cu orezul brun poate scădea cu o treime riscul de a ne îmbolnăvi  de  diabet,  susțin experții americani citați de BBC News.

Orezul alb crește riscul de diabet, deoarece favorizează creșterea rapidă a nivelului glicemic în sânge, explică cercetătorii de la Universitatea Harvard.

orez-alb-si-negru

orez-alb-si-negru

Înlocuirea orezului alb din alimenta?ie cu orezul brun poate sc?dea cu o treime riscul de a ne îmboln?vi  de  diabet,  sus?in exper?ii americani cita?i de BBC News.

Orezul alb cre?te riscul de diabet, deoarece favorizeaz? cre?terea rapid? a nivelului glicemic în sânge, explic? cercet?torii de la Universitatea Harvard.

Orezul brun ?i cerealele integrale reprezint? o op?iune mai s?n?toas?, deoarece glucoza este eliberat? în organism în mod gradual. Aproape 200.000 de americani au participat la un studiu, bazat pe chestionare, în urma c?ruia consumul de orez alb a fost asociat diabetului de tip 2. Au fost luate în calcul mai multe criterii, printre care vârsta participan?ilor ?i al?i factori de risc implica?i în apari?ia diabetului. Astfel s-a constatat c? persoanele care m?nânc? cinci sau mai multe por?ii de 150g de orez alb s?pt?mânal sunt cu 17% mai expuse riscului de a se îmbolnav? de diabet, comparativ cu persoanele care consum? mai pu?in de o por?ie pe lun?. Cercet?torii sunt de p?rere c? de?i doar 2% din participan?ii la studiu consum? atât de mult orez, rezultatele sunt relevante.
    În  acela?i  timp,  consumul  de orez brun se pare c? are exact efectul opus- acela de a sc?dea riscul îmboln?virii de diabet tip 2. Persoanele care m?nânc? dou? sau mai multe por?ii de orez brun pe s?pt?mân? au un risc mai sc?zut cu 11% de a se îmboln?vi  decât  cele  care  m?nânc? mai pu?in de o por?ie pe lun?. Pornind de la aceste rezultate, cercet?torii estimeaz? c? înlocuirea unei treimi din por?ia normal? de orez alb cu aceea?i cantitate de orez brun poate sc?dea riscurile cu pân? la 16%. În acela?i timp, înlocuirea orezului  alb  cu  cereale  integrale, inclusiv orez brun sau paste, poate sc?dea riscurile cu mai mult de o treime. Mai mult de 70% din orezul consumat în statele dezvoltate, precum  Statele Unite sau Marea Britanie, este orez alb. În general, exper?ii recomand?  ca cel pu?in jum?tate din carbohidra?ii consuma?i s? provin? din cereale integrale.

(Visited 45 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.