Oamenii rămân fideli partenerilor pe care îi iubesc datorită câştigurilor pe termen lung

LoversMajoritatea oamenilor sunt fericiţi să rămână fideli partenerilor pe care îi iubesc pentru că se aşteaptă la câştiguri pe termen lung, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii americani publicat de New Scientist şi preluat de dailymail.co.uk.

Potrivit sursei citate, iubirea a constituit dintotdeauna un puzzle pentru cercetători, care, însă, au reuşit cel puţin să afle de ce majoritatea oamenilor aleg să rămână fideli partenerilor.

Potrivit logicii evoluţiei, renunţarea la o relaţie ilicită este o alegere fără sens, pentru că oamenii au tendinţa de a prefera câştigul imediat unora pe termen lung.

Însă psihologul Gian Gonzaga, care a efectuat acest studiu pe când lucra la Universitatea din California, spune că iubirea este un instrument care ţine oamenii departe de întâlnirile cu persoane atractive, fiind şi sentimentul care a contribuit la menţinerea ideii de familie.

Barbatul fara iubita si motivele sale

Lovers

Majoritatea oamenilor sunt ferici?i s? r?mân? fideli partenerilor pe care îi iubesc pentru c? se a?teapt? la câ?tiguri pe termen lung, potrivit unui studiu realizat de cercet?torii americani publicat de New Scientist ?i preluat de dailymail.co.uk.

Potrivit sursei citate, iubirea a constituit dintotdeauna un puzzle pentru cercet?tori, care, îns?, au reu?it cel pu?in s? afle de ce majoritatea oamenilor aleg s? r?mân? fideli partenerilor.

Potrivit logicii evolu?iei, renun?area la o rela?ie ilicit? este o alegere f?r? sens, pentru c? oamenii au tendin?a de a prefera câ?tigul imediat unora pe termen lung.

Îns? psihologul Gian Gonzaga, care a efectuat acest studiu pe când lucra la Universitatea din California, spune c? iubirea este un instrument care ?ine oamenii departe de întâlnirile cu persoane atractive, fiind ?i sentimentul care a contribuit la men?inerea ideii de familie.

 

La studiul lui Gonzaga au participat 60 de studen?i, care aveau o rela?ie sentimental? ce dura de, în medie, trei ani, ?i c?rora li s-au ar?tat ni?te fotografii cu persoane str?ine foarte atractive.

Voluntarii au fost împ?r?i?i în trei grupuri. Primului grup i s-a cerut s? scrie despre momentul în care sentimentul de iubire fa?? de partener a fost cel mai intens, în timp ce participan?ii din cel de-al doilea grup au scris despre momentul în care sentimentul de dorin?? sexual? fa?? de partener a fost cel mai puternic. Voluntarii din al treilea grup au scris un text despre un subiect la alegere.

În timpul experimentului, studen?ii au lovit într-o cutie de fiecare dat? când s-au gândit la persoana str?in? din fotografie.

Cei din grupul „dragoste” s-au gândit la persoana str?in? de trei ori mai rar decât cei din grupul „dorin?? sexual?” ?i de ?ase ori mai rar decât cei din grupul de „control”.

„Acest lucru sugereaz? c? dragostea are o func?ie distinct? de dorin?? ?i c? ea poate opera ca un instrument de angajament sentimental”, a spus Gonzaga.

(Visited 37 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.