Nu va supuneti copiii la un regim vegetarian

regim_la_copiiSecretul regimului vegetarian, cât mai multe verdeturi… Unora le plac doar alimentele vegetale. Prin urmare, sunt vegetarieni convinsi. Există însă câteva reguli de nutritie ce trebuie urmate si pe care specialistii le explică în detaliu. Diverse studii au demonstrat că un regim alimentar în care predomină produsele vegetale este benefic sănătătii. Ce efecte are însă si cât de bună este o dietă exclusiv vegetariană? În primul rând, pentru cei care doresc să urmeze o astfel de religie alimentară, nutriţionistii recomandă o trecere treptată de la un stil de alimentatie omnivor la cel exclusiv vegetarian. Prof. dr. Constantin Ionescu- Târgoviste, directorul Institutului de Diabet, Nutriţie si Boli Metabolice „N. C. Paulescu” din Bucure;ti, recomandă în primul rând ca, înainte de vârsta de 16 ani, copiii să nu adopte astfel de diete. „Copiii au nevoie de proteine de origine animală  din lapte, brânză, ouă si carne.

regim_la_copii

regim_la_copii

Secretul regimului vegetarian, cât mai multe verdeturi… Unora le plac doar alimentele vegetale. Prin urmare, sunt vegetarieni convinsi. Exist? îns? câteva reguli de nutritie ce trebuie urmate si pe care specialistii le explic? în detaliu. Diverse studii au demonstrat c? un regim alimentar în care predomin? produsele vegetale este benefic s?n?t?tii. Ce efecte are îns? si cât de bun? este o diet? exclusiv vegetarian?? În primul rând, pentru cei care doresc s? urmeze o astfel de religie alimentar?, nutri?ionistii recomand? o trecere treptat? de la un stil de alimentatie omnivor la cel exclusiv vegetarian. Prof. dr. Constantin Ionescu- Târgoviste, directorul Institutului de Diabet, Nutri?ie si Boli Metabolice „N. C. Paulescu” din Bucure;ti, recomand? în primul rând ca, înainte de vârsta de 16 ani, copiii s? nu adopte astfel de diete. „Copiii au nevoie de proteine de origine animal?  din lapte, brânz?, ou? si carne.

Dac?, timp îndelungat, copilul este privat de astfel de produse alimentare, pot s? apar? întârzieri în crestere, dar si în dezvoltarea intelectual? ulterioar? a acestuia”, explic? dr. Târgoviste. Pe de alt? parte, la cei care devin vegetarieni, aportul proteinelor de origine animal? trebuie înlocuit cu proteine din alimente cum sunt fasolea boabe, maz?rea, lintea, ciupercile, soia  din care se pot prepara sni?ele, chiftelute, în diverse combinatii cu legumele. Pâinea, la rândul ei – mai ales cea integral? – este recomandat? deoarece contine proteine, care provin din drojdia de bere si din f?in?.

Fructele uscate, surs? de energie

Pe lâng? fasole si maz?re, trebuie consumate zilnic cantit?ti suficiente de legume si fructe. De asemenea, fructele uscate (stafide, smochine, curmale) sunt foarte indicate pentru cei care depun efort intens, deoarece contin cantit?ti mari de glucide (zaharuri), necesare efortului. Dr. Ionescu-Târgoviste recomand? meniurile bogate în salate preparate din legume si fructe proaspete. Mare atentie îns? la salate: acestea trebuie foarte bine sp?late (în trei-patru ape), iar r?d?cina si partea mai groas? de pe frunz? (pe?iolul) trebuie îndep?rtate. În aceste zone se concentreaz? mari cantit?ti de nitriti – d?un?tori s?n?t?tii – pe care legumele îi extrag din sol. Cantitatea de ap? si lichide pe care o consum?m zilnic este de asemenea important?: în cazul în care cantitatea de urin? eliminat? este mai mic? (1,5 l pe zi) este nevoie de un aport suplimentar de lichide. Acestea pot proveni din supe, ceaiuri, ap? plat? sau mineral?, recomand? specialistulîn nutritie.

 

(Visited 38 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.