Muzica dată tare determină un consum mai mare de băuturi

clubClienţii consumă mai multe băuturi şi beau mai repede dacă muzica din baruri are sonorul la nivel mare, potrivit unui studiu care va fi publicat, în octombrie, în revista Alcoholism: Clinical & Experimental Research.

„Studii anterioare au demonstrat că muzica dată tare determină un consum mai rapid şi că prezenţa sau absenţa muzicii influenţează timpul pe care o persoană îl petrece într-un bar. Este pentru prima dată când o abordare experimentală pe teren stabileşte efectele volumului ridicat al muzicii asupra consumului de alcool”, a declarat Nicolas Gueguen, profesor de ştiinţe comportamentale la Universitatea din Bretania de Sud, Franţa.

club

club

Clien?ii consum? mai multe b?uturi ?i beau mai repede dac? muzica din baruri are sonorul la nivel mare, potrivit unui studiu care va fi publicat, în octombrie, în revista Alcoholism: Clinical & Experimental Research.

„Studii anterioare au demonstrat c? muzica dat? tare determin? un consum mai rapid ?i c? prezen?a sau absen?a muzicii influen?eaz? timpul pe care o persoan? îl petrece într-un bar. Este pentru prima dat? când o abordare experimental? pe teren stabile?te efectele volumului ridicat al muzicii asupra consumului de alcool”, a declarat Nicolas Gueguen, profesor de ?tiin?e comportamentale la Universitatea din Bretania de Sud, Fran?a.

Pentru ca studiul s? fie cât mai concret, Gueguen ?i colegii s?i au mers în dou? baruri, unde proprietarii le-au permis s? modifice volumul muzicii în trei seri de sâmb?t?. Ei au ales, la întâmplare, 40 de persoane cu vârsta cuprins? între 18 ?i 25 de ani, care comandaser? câte un pahar de bere, ?i au monitorizat timpul în care ace?tia au consumat b?utura la niveluri sonore diferite.

Autorii studiului propun dou? ipoteze pentru a explica motivul pentru care muzica dat? tare determin? un consum mai mare de b?utur? într-un timp scurt. „Prima ipotez?, în concordan?? cu cercet?rile anterioare asupra muzicii, a alimenta?iei ?i b?uturii, este aceea c? volumul sonor mare poate provoca o stimulare mai puternic?, ce incit? persoanele s? bea mai repede ?i s? comande mai mult”, a explicat profesorul.

„A doua ipotez? este c? muzica dat? tare a putut avea un efect negativ asupra schimburilor sociale din bar ?i, în consecin??, clien?ii au b?ut mai mult pentru c? au vorbit mai pu?in”, a men?ionat acesta.

(Visited 28 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.