Meniul de primavara te mentine in forma

salata-primavara A trecut perioada sarbatorilor de Paste si 1 Mai, in care ti-ai permis preparate din carne grasa, consistenta si cu multe calorii. E timpul sa adopti o dieta echilibrata atat pentru mentinerea sanatatii, cat si a frumusetii corporale. Dar ce contine de fapt meniul de primavara?

Consuma vegetalele de sezon si astfel iti vei alcatui o dieta favorabila in functie de anotimp Legumele si fructele sunt recomandate mai ales pentru continutul ridicat de apa, acestea au

proprietati diuretice si depurative puternice si au un continut ridicat de fibre, care ajuta la eliminarea toxinelor. Renunta la dulciuri si bea zilnic cel putin doi litri de apa.

Salata verde

Contine putine calorii (100 g = 12 calorii), potasiu, betacaroten, calciu, fier si fibre. Fibrele alimentare continute in aceasta legume favorizeaza procesul natural de detoxifiere a organismului. Salata contine si lactucarina, substanta cu efect usor sedativ, care contribuie la inlaturarea insomniilor.

salata-primavara

salata-primavara

A trecut perioada sarbatorilor de Paste si 1 Mai, in care ti-ai permis preparate din carne grasa, consistenta si cu multe calorii. E timpul sa adopti o dieta echilibrata atat pentru mentinerea sanatatii, cat si a frumusetii corporale. Dar ce contine de fapt meniul de primavara?

Consuma vegetalele de sezon si astfel iti vei alcatui o dieta favorabila in functie de anotimp Legumele si fructele sunt recomandate mai ales pentru continutul ridicat de apa, acestea au

proprietati diuretice si depurative puternice si au un continut ridicat de fibre, care ajuta la eliminarea toxinelor. Renunta la dulciuri si bea zilnic cel putin doi litri de apa.

Salata verde

Contine putine calorii (100 g = 12 calorii), potasiu, betacaroten, calciu, fier si fibre. Fibrele alimentare continute in aceasta legume favorizeaza procesul natural de detoxifiere a organismului. Salata contine si lactucarina, substanta cu efect usor sedativ, care contribuie la inlaturarea insomniilor.

Ridichile

Sunt printre putinele legume care contin terpene si lignine, substante care scad nivelul grasimilor din sange si inhiba dezvoltarea celulelor canceroase. Au efect anticancerigen. Persoanele care sufera de hiperaciditate sau ulcer gastric ar fi bine sa evite ridichile, deoarece acestea pot fi iritante pentru stomac.

Castravetii

Contin aproximativ 96% apa ce determina o actiune diuretica puternica, fiind un aliment de baza in cura de slabire. Contin de asemenea potasiu, magneziu, fosfor, calciu, fier.

Mazarea

Boabele de mazare sunt sursa de vitamine din grupul B ( B1, B2, B3, B6) vitaminele C si E. Un studiu efectuat la Colegiul Medical al Universitatii din Londra arata ca mazarea contine provitamina B5, substanta care impiedica cresterea tumorilor de orice tip.

Cartofii noi

Contin o cantitate apreciabila de vitamina C, insa atentie: aceasta vitamina dispare atunci cand cartofii sunt prajiti, dar acest lucru nu se intampla daca sunt fierti sau copti. Cartofii nu ingrasa, acestia contin asa numitul amidon rezistent, care este asemenea unei fibre alimentare: nu se digera, dar scade pofta de mancare si intensifica arderea grasimilor.

Capsunele
Sarace in calorii si bogate in vitamine pot forma desertul perfect si au un efect tonifiant si
remineralizant. Previn imbatranirea precoce si impiedica formarea substantelor cancerigene
in stomac. Acestea pot fi consummate cu moderatie si de diabetici, deoarece au un continut scazut de zahar (5,5%). Pofta buna!

(Visited 31 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.