Mancarea de tip fast food – De ce pofteşte creierul nostru la mancarea de tip fast food?

 

Majoritatea dintre noi suntem conştienţi că acest tip de mâncare nu este tocmai cea mai potrivită alegere mai ales din punct de vedere al sănătăţii. De asemenea, ştim că o nutriţie dezechilibrată şi nesănătoasă poate să atragă probleme cardiace, ridicarea tensiunii, obezitate şi multe altele de care este chiar foarte greu să scăpăm. Mai multe studii au arătat că mâncarea de tip fast food este asociată depresiei. Şi, dacă este atât de rea pentru sănătatea noastră atunci de ce continuăm să o consumăm?

 

De ce poftim la mâncarea de tip fast food?

 

Este vorba despre doi factori care influenţează această poftă. Primul este dat de senzaţia de a consuma acest tip de mâncare. Aceasta include gustul său (sărat sau dulce), cum miroase, cum se simte în gura ta. Pentru a obţine acest lucru companiile cheltuie milioane de dolari pentru a obţine cele mai înalte niveluri de satisfacţie pe care le poate simţi un om dacă va consuma un anumit produs. Oamenii de ştiinţă angajaţi pentru a obţine cele mai gustoase preparate se concentrează să le obţină cu orice preţ, chiar şi dacă trebuie să analizeze modul în care bulele din suc sunt aşezate în pahar. Toate acestea combinate, creează creierului senzaţia de poftă numai la simplul gând că anumite sucuri sau mâncăruri de tip fast food ar putea să constituie masa perfectă pentru dumneavoastră.

Al doilea factor este constituit din macronutrienţii care compun mâncarea, modul în care anumite tipuri de grăsimi, proteine şi carbohidraţi se contopesc. În cazul mâncării de fast food producătorii se concentrează asupra modului în care pot să obţină combinaţiile perfecte de sare, zahăr şi grăsimi care să excite creierul şi să determine o persoană să îşi dorească mai mult.

 

Cum creează ştiinţa poftele? – Mancarea de tip fast food

 

Sunt mai mulţi factori care contribuie la acest lucru şi sunt folosite de oamenii de ştiinţă pentru a crea o poftă nemărginită pentru a dori să reveniţi să cumpăraţi mai mult.

Contrastele dinamice

Aceste contraste dinamice se referă la modul în care se obţin diverse combinaţii între diverse tipuri de senzaţii în cadrul aceluiaşi preparat. Preparatele acestea sunt compuse dintr-un înveliş crocant şi un miez moale sau cremoşi plini de compuşi activi în gust. Această regulă se aplică la o varietate de structuri alimentare preferate. De exemplu, topul caramelizat al unui creme brulee, o felie de pizza sau o prajitură Oreo. Creierul caută în continuare structura crocantă urmată de miezul moale şi cremos şi se potoleşte numai atunci când cumpărăm iarăşi preparatele respective.

 

Răspunsul salivar

 

Salivaţia face parte din experienţa consumului de alimente şi cu cât mai mult un aliment vă face să salivaţi mai mult cu atât creşte mai mult pofta şi acoperă toate gusturile. De exemplu, alimentele  emulsificate cum ar fi ciocolata, untul, îngheţata şi maioneza promovează un răspuns salivar care să vă determine să vă delectaţi papilele gustative cu aceste preparate. Totodată, acesta este şi motivul pentru care multe persoane preferă sosurile atunci când consumă mâncare de fast food.

 

Topirea rapidă a alimentelor în gură şi scăderea densităţii calorice –Mancarea de tip fast food

 

Alimentele care ,,dispar” rapid sau se topesc în gură semnalează creierului că nu mănânci suficient aşa cum se întâmplă de obicei. Cu alte cuvinte, aceste alimente vă spun că nu sunteţi plini chiar dacă consumaţi multe calorii. Rezultatul obţinut: tendinţa de a mânca mai mult decât este necesar.

 

Sensibilitatea senzorială şi răspunsul specific

 

Creierul tău îi place varietatea. Când vine vorba de mâncare, dacă întâmpinați același gust mereu și repede, atunci începeți să obțineți mai puțină plăcere din ea. Cu alte cuvinte, sensibilitatea acestui senzor specific va scădea în timp. Acest lucru se poate întâmpla în doar câteva minute.

(Visited 17 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments