Învață să mănânci bine și sănătos

  Preocuparea pentru sănătate trebuie să dețină un loc important în viața noastră și este necesar să conștientizăm că multe dintre bolile cronice pot fi prevenite printr-un stil de viață sănătos, în care alimentația ocupă unul dintre primele locuri.
  Alimentul ideal, dacă ar exista, ar trebui să îndeplinească o serie de condiții: să aibă valoare energetică mică, să fie concentrat din punct de vedere al nutrienților esențiali (aminoacizi esențiali, vitamine, minerale, acizi grași polinesaturați esențiali), să conțină fibre alimentare și glucide complexe, să conțină o cantitate redusă de colesterol și sare.

 

Preocuparea pentru s?n?tate trebuie s? de?in? un loc important în via?a noastr? ?i este necesar s? con?tientiz?m c? multe dintre bolile cronice pot fi prevenite printr-un stil de via?? s?n?tos, în care alimenta?ia ocup? unul dintre primele locuri.

  Alimentul ideal, dac? ar exista, ar trebui s? îndeplineasc? o serie de condi?ii: s? aib? valoare energetic? mic?, s? fie concentrat din punct de vedere al nutrien?ilor esen?iali (aminoacizi esen?iali, vitamine, minerale, acizi gra?i polinesatura?i esen?iali), s? con?in? fibre alimentare ?i glucide complexe, s? con?in? o cantitate redus? de colesterol ?i sare.

  Deoarece alimente ideale nu exist?, pentru a-?i men?ine s?n?tatea, omul trebuie s? consume o varietate de alimente care s? aduc? organismului nutrien?ii de care acesta are nevoie.
  Alimente bune, alimente rele acestea sunt alimentele care nu trebuie s? lipseasc? din meniul zilnic al unei persoane s?n?toase. Acesta include: cerealele integrale, legumele colorate în verde închis, ro?u, portocaliu ?i
leguminoase (fasole uscat?, maz?re), fructele, laptele ?i produsele lactate semidegresate sau degresate, uleiurile vegetale (floarea soarelui, m?sline, porumb, soia, arahide), carnea slab? de pas?re sau pe?tele.

  De asemenea, se recomand? o list? de alimente pe care trebuie s? le consum?m în cantit??i cât mai mici sau cât mai rar: alimente/ b?uturi r?coritoare ce con?in zah?r ad?ugat, gr?simile solide (unt, untur?, seu), inclusiv margarina ce con?ine acizi gra?i , alimente preparate cu gr?simi saturate, gr?simi hidrogenate ?i zah?r (pr?jituri, patiserie, înghe?at? etc), produsele de panifica?ie ?i cerealele rafinate (pâine alb?, sortimente de panifica?ie din f?in? alb?, paste din f?in? alb?, orez decorticat etc), sarea ?i toate produsele procesate ce con?in sare (conserve în saramur?, mezeluri, snacksuri etc), b?uturile alcoolice.
  ”Trebuie s? ?tim c? o alimenta?ie s?n?toas? nu înseamn? numai ce consum?m, ci ?i cât consum?m, cum le combin?m, cum prepar?m alimentele, de câte ori mânc?m ?i când mânc?m.

  De asemenea, nu trebuie s? uit?m cât de important? este activitatea fizic?, unul dintre principalele ingrediente ale s?n?t??ii noastre, care ajut? la reducerea semnificativ? a riscului apari?iei bolilor cardiovasculare, a hipertensiunii arteriale, a accidentelor vasculare cerebrale, a diabetului zaharat al adultului ?i a obezit??ii” ne spune Dr. Maria Ni?escu, ?ef lucr?ri UMF Carol Davila.
  Alimenta?ia dezechilibrat? este conform speciali?tilor una din cauzele cre?terii num?rului de persoane care sufer? de diverse afec?iuni. Statisticile din întreaga lume arat? c? obezitatea este cea mai r?spândit? boal? de nutri?ie. Mai îngrijor?tor este faptul c? ?i num?rul copiilor supraponderali ?i obezi este în continu? cre?tere. În 2008, conform Organiza?iei Mondiale a S?n?t??ii, num?rul persoanelor supraponderale din rândul adul?ilor de peste 20 de ani, se ridica la 1,5 miliarde din care 500 milioane de persoane erau obeze.

(Visited 55 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.