Incepe exercitiile de jogging cu dreptul!

joggingEsti incepatoare in ce priveste alergatul? Sau nu ai mai facut de mult acest tip de miscare? Sfaturile urmatoare sunt speciale pentru tine. Esentiala este incalzirea de inceput. Intinde picioarele inainte si dupa ce te apuci de treaba. Mentine-ti muschii flexibili si relaxari, articulatiile mobile si elibereaza tensiunea prin exercitii inainte si dupa ce alergi. Foarte important este sa nu incepi in forta. Pregateste-ti corpul pentru ce va urma. Ai grija la tendoanele de la genunchi, de solduri, fese si zona dintre calcai si ousor.
Adopta o pozitie corecta
Alergarea iti pune tot corpul in miscare si o pozitie corecta te va ajuta sa reduci efortul. Pastreaza-ti corpul perpendicular cu solul. Nu te apleca si balanseaza-ti bratele natural. Respira corect. Piciorul trebuie sa calce normal pe calcaie. Talpile adidasilor trebuie sa ti se potriveasca si sa nu te incomodeze in nici un fel. Nu ridica picioarele prea sus, daca le tii mai aproape de sol si grabesti pasii, vei reduce oboseala muschilor.

jogging

jogging

Esti incepatoare in ce priveste alergatul? Sau nu ai mai facut de mult acest tip de miscare? Sfaturile urmatoare sunt speciale pentru tine. Esentiala este incalzirea de inceput. Intinde picioarele inainte si dupa ce te apuci de treaba. Mentine-ti muschii flexibili si relaxari, articulatiile mobile si elibereaza tensiunea prin exercitii inainte si dupa ce alergi. Foarte important este sa nu incepi in forta. Pregateste-ti corpul pentru ce va urma. Ai grija la tendoanele de la genunchi, de solduri, fese si zona dintre calcai si ousor.
Adopta o pozitie corecta
Alergarea iti pune tot corpul in miscare si o pozitie corecta te va ajuta sa reduci efortul. Pastreaza-ti corpul perpendicular cu solul. Nu te apleca si balanseaza-ti bratele natural. Respira corect. Piciorul trebuie sa calce normal pe calcaie. Talpile adidasilor trebuie sa ti se potriveasca si sa nu te incomodeze in nici un fel. Nu ridica picioarele prea sus, daca le tii mai aproape de sol si grabesti pasii, vei reduce oboseala muschilor.

Hidratare si dupa efort
Bea multa apa inainte, in timpul si dupa alergare. Daca te deshidratezi, vei avea de suferit. Este indicat sa bei 2-5 cani cu apa pe ora. Daca elimini repede apa, bea suficienta pentru a-ti incarca bateriile si dupa pierderi. Daca alergi intr-un climat rece, imbraca-te. Intotdeauna sa ai pe deasupra o bluza care se descheie, iar pe sub aceasta, un maieu sau tricou mai subtire. Astfel incat, atunci cand iti va fi cald sa poti da bluza jos si sa ramai in tricou. Daca obisnuiesti sa alergi noaptea, e indicat sa folosesti imbracaminte reflectorizanta, pentru a putea fi vizualizata de conducatorii auto. Alergatul este una dintre cele mai solicitante exercitii. De aceea trebuie sa ai grija sa nu te suprasoliciti. Durerea este semnalul pe care ti-l trimite corpul: ceva nu este in regula. Daca ea se accentueaza dupa ce alergi, ia o pauza. Incaltamintea trebuie sa fie de calitate, pentru a nu avea probleme la picioare. Poti sa ceri parerea unui specialist in domeniu. Iti va recomanda exercitiile cele mai indicate pentru contructia si necesitatea corpului tau. Nu uita, sanatatea este cea mai importanta, asa ca tine cont de ea!

 

(Visited 89 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.