Hrana mamei este și hrana bebelușului

alaptat1Alimentația mamelor în timpul alăptării este la fel de importantă ca și cea din timpul sarcinii.

Pentru că în timpul alăptării cel care stabilește meniul zilei este bebelușul trebuie să ai grijă ca ceea ce mănânci să îi placă și lui. E bine de știut cum influențează hrana sănătatea celui mic.

alaptat1

alaptat1

Alimenta?ia mamelor în timpul al?pt?rii este la fel de important? ca ?i cea din timpul sarcinii.

Pentru c? în timpul al?pt?rii cel care stabile?te meniul zilei este bebelu?ul trebuie s? ai grij? ca ceea ce m?nânci s? îi plac? ?i lui. E bine de ?tiut cum influen?eaz? hrana s?n?tatea celui mic.

    Cu cât regimul mamei este mai s?n?tos ?i mai bogat în vitamine, cu atât laptele matern va avea compozi?ia necesar? cre?terii unui bebelu?. Nu conteaz? cantitatea produselor ci calitatea lor, trebuie s? alegi alimentele ce con?in principiile nutritive adecvate unei bune dezvolt?ri,  iar aportul de calorii trebuie s? fie de cel pu?in 2000 (kj). Printre alimentele de evitat în aceast? perioad? se num?r? varza, ceapa, condimentele, ardeii iu?i ?i, pân? la urm?, orice  aliment care observi c? îi produce bebelu?ului colici, îi schimb? consisten?a scaunelor sau temperamentul. Secretul este s?  ?tii cum s? combini alimentele.

alaptat2Hrana s?n?toas? esen?ial? pentru dezvoltarea copilului
   Proteinele de origine animal? nu ar trebui s? lipseasc? din masa de zi cu zi. Ele constau în carne de pui, vita, pe?te ?i dac? este posibil doar foarte rar cea de proc. Evit? pr?jirea lor în ulei sau extra condimentarea, pentru c? astfel îl pot irita pe micu?. Mamele vegetariene sau cu probleme la acest gen de alimente pot consuma legume uscate, precum soia ?i cereale în formule cât mai complete. Lactatele, pentru c? sunt bogate ?i ele în proteine, trebuie consumate în aceea?i cantitate ca ?i pe timpul sarcinii. Ele mai con?in ?i calciu atât de necesar pentru bebelu? în aceast? perioad?. Smântâna este singurul produs lactat care trebuie consumat cu modera?ie pentru c? este mult prea bogat? în gr?simi. Un loc aparte îl au, bineîn?eles, legumele ?i fructele proaspete ca ?i alimentele care con?in acizii gra?i esen?iali, importan?i pentru dezvoltarea creierului copilului.
  Nu trebuie s? ui?i nici de hidratare, mai ales acum pe timpul verii. Bea ap? plat?, lapte, numai sucuri naturale sau limonad? ?i uit? de b?uturile acidulate, care în general sunt atât de nes?n?toase. Cât despre dietele de sl?bire ar trebui s? ?tii c? al?ptarea în sine arde foarte multe calorii ?i s-ar putea s? nu mai fi?i nevoite s? sl?bi?i dup? ce termina?i de al?ptat.
  Feri?i-v? de nicotin? ?i de orice poluan?i care ajung cu u?urin?? în laptele matern ?i sunt nocive.

(Visited 42 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.