Hidratarea și alimentația corectă, secretul unui păr sănătos

par-si-alimentatieUn păr sănătos și bine aranjat va atrage întotdeauna privirile celor din jur, aspect ce ne va da un sentiment de încredere.

Pe lângă factorii psihologici, de mediu, și bineînțeles produsele cosmetice pe care le folosim pentru îngrijirea părului, alimentația are la rândul său o influență asupra calității acestuia. Ca și pielea, și părul are nevoie de o dietă ,fără ea nici cel mai scump șampon sau tratament nu ne poate ajuta.

par-si-alimentatie

par-si-alimentatie

Un p?r s?n?tos ?i bine aranjat va atrage întotdeauna privirile celor din jur, aspect ce ne va da un sentiment de încredere.

Pe lâng? factorii psihologici, de mediu, ?i bineîn?eles produsele cosmetice pe care le folosim pentru îngrijirea p?rului, alimenta?ia are la rândul s?u o influen?? asupra calit??ii acestuia. Ca ?i pielea, ?i p?rul are nevoie de o diet? ,f?r? ea nici cel mai scump ?ampon sau tratament nu ne poate ajuta.

Stresul duce la c?derea p?rului
   Trebuie s? asociem o alimenta?ie corect? cu o atitudine s?n?toas? pentru c? starea de spirit are un efect direct asupra p?rului. Persoanele stresate prezint? c?deri ale p?rului. Sub influen?a stresului sau a unei st?ri de anxietate, se produce îngustarea vaselor de sânge, iar firele de p?r nu vor mai beneficia de elementele nutritive necesare. Este foarte important de asemenea s? elimina?i stresul pe c?i naturale prin sport sau  medita?ie. Astfel ai dou? alternative- scapi de stres sau mergi la un curs intensiv de relaxare. Hidratarea este foarte important? pentru c? o p?trime din greutatea p?rului o reprezint? apa. Este foarte important ca meniul t?u s? con?in? o gam? variat? de fructe ?i legume care sunt pline de vitamine ?i antioxidan?i, cereale pentru minerale, nuci, alune ?i semin?e pentru minerale ?i vitamine ?i carne macr? pentru fier. O alimenta?ie bogat? în proteine va influen?a ritmul de cre?tere. Carnea de pui ?i ou?le sunt surse de proteine.

Alimenta?ia ?i s?n?tatea p?rului
    Apa î?i va hidrata organismul ?i va face ca p?rul t?u s?-?i p?streze str?lucirea ?i s? fie m?t?sos. Este recomandat s? bei 8-10 pahare de ap?. F?r? vitamina A p?rul este uscat, sub?ire ?i exist? o mare predispozi?ie pentru m?trea??. Absorbi?a vitaminei A în organism poate fi împiedicat? de administrarea de aspirin? sau de fumat. Demn de men?ionat este faptul c? o doz? prea mare de vitamina A produce exces de sebum care duce la c?derea p?rului. Prin consumul de alimente bogate în vitamina A nu exist? riscul de supradozaj. Alimentele recomandate sunt- mango, portocale, cartofi dulci, morcovi.
   Vitamina B ajut? organismul s? asimileze hemoglobina, care la rândul ei ajut? scalpul la ob?inerea oxigenului de care are nevoie p?rul. Vitamina B se g?se?te în alimentele bogate în proteine, necesare de asemenea pentru prevenirea c?derii p?rului. B6 ?i acidul folic sunt esen?iale în cre?terea s?n?toas? a p?rului. Alimente bogate în B6- cartofi, banane, carne de vit?, cereale, fasole, piept de pui, f?in? de ov?z, cotlet de porc. Acidul folic se g?se?te în linte, papaya, maz?re, sparanghel. Vitamina E îmbun?t??e?te circula?ia în scalp.
    Vitamina C este foarte important? pentru dezvoltarea s?n?toas? a colagenului ?i poate fi g?sit? în kiwi, ardei gras, portocale. Vitamina E îmbun?t??e?te circula?ia în scalp prin cre?terea absorb?iei de oxigen. Deficitul de vitamina E este destul de rar întâlnit. Alimentele bogate în aceast? vitamin? sunt- cereale, ulei de floarea soarelui, migdale, ulei de porumb, ulei de soia.
   Laptele ?i brânza de vaci sunt bogate în calciu ?i ajut? la m?rirea ritmului de cre?tere a p?rului. Laptele ?i cerealele ne dau un plus de energie ?i sunt bogate în calciu, zinc, fier ?i vitamina B. Nu uita c? o alimenta?ie s?n?toas? este foarte important? în men?inerea s?n?t??ii p?rului.

(Visited 42 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.