Exerciţiile fizice asigură o viaţă mai lungă

joggingExerciţiile fizice de tipul alergatului sunt mijlocul cel mai eficient pentru a lupta împotriva efectelor îmbătrânirii şi pentru a trăi mai mult, potrivit unui studiu care prezintă rezultatele unei investigaţii derulate timp de 25 de ani.

Studiul a fost realizat cu ajutorul unor persoane cu vârste de peste 50 de ani din Statele Unite.

Subiecţii studiului care făceau în mod regulat exerciţii fizice, de mai mulţi ani, au suferit de mai puţine afecţiuni, au avut o viaţă activă mai mult timp şi s-au confruntat cu 50% mai puţine riscuri de a muri decât persoanele inactive, au stabilit autorii studiului, cercetători la Facultatea de Medicină a Universităţii californiene Stanford.

jogging

jogging

Exerci?iile fizice de tipul alergatului sunt mijlocul cel mai eficient pentru a lupta împotriva efectelor îmb?trânirii ?i pentru a tr?i mai mult, potrivit unui studiu care prezint? rezultatele unei investiga?ii derulate timp de 25 de ani.

Studiul a fost realizat cu ajutorul unor persoane cu vârste de peste 50 de ani din Statele Unite.

Subiec?ii studiului care f?ceau în mod regulat exerci?ii fizice, de mai mul?i ani, au suferit de mai pu?ine afec?iuni, au avut o via?? activ? mai mult timp ?i s-au confruntat cu 50% mai pu?ine riscuri de a muri decât persoanele inactive, au stabilit autorii studiului, cercet?tori la Facultatea de Medicin? a Universit??ii californiene Stanford.

Oamenii de ?tiin?? au început monitorizarea a 538 de persoane, cu vârsta medie de 50 de ani, care f?ceau jogging de mai multe ori pe s?pt?mân?, înc? din 1984 ?i au f?cut compara?ie cu un grup sedentar de aceea?i m?rime, men?ioneaz? studiul, publicat în Journal of Internal Medicine.

„Am fost uimi?i deoarece binefacerile exerci?iilor fizice s-au dovedit mai importante decât anticipasem”, a declarat James Fries, profesor la Universitea Stanford ?i unul dintre autorii studiului.

Cercet?torii au stabilit c?, la 19 ani de la debutul studiului, 34% dintre participan?ii din grupul de sedentari au decedat, comparativ cu doar 15% dintre membrii grupului care practica exerci?ii fizice.

În plus, persoanele care aleargau în mod regulat au început s? sufere de pe urma handicapurilor fizice cu 16 ani mai târziu decât persoanele inactive.

Alergatul regulat reduce mortalitatea legat? de maladiile cardiovasculare, alte studii indicând ?i existen?a unei asocieri cu diminuarea num?rului de decese premature provocate de cancer, maladii neurologice sau infec?ioase.

Subiec?ii studiului, în prezent septuagenari ?i octogenari, au r?spuns anual la chestionare referitoare la capacit??ile lor de a-?i efectua sarcinile cotidiene, cum ar fi mersul, îmbr?catul, igiena personal? ?i ridicatul de pe scaun.

La începutul studiului, grupul activ alerga, în medie, patru ore pe s?pt?mân?, ajungând la doar 76 de minute pe s?pt?mân?, dup? 21 de ani.

Efectele benefice asupra s?n?t??ii s-au men?inut chiar ?i în aceste condi?ii.

(Visited 45 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.