Durelire de spate in timpul sarcinii

Durerea de spate se poate manifesta în perioada de sarcină începând din trimestrul al 2-lea.
dureri de spateFemeia gravidă începe să simtă instalarea unui discomfort fizic manifestat prin dureri cu intensitate diferită în zona “mijlocului”, sila un moment dat chiar si o usoară instabilitate a corpului ei.

dureri de spate

Durerea de spate se poate manifesta în perioada de sarcină începând din trimestrul al 2-lea.
dureri de spate

Femeia gravidă începe să simtă instalarea unui discomfort fizic manifestat prin dureri cu intensitate diferită în zona “mijlocului”, sila un moment dat chiar si o usoară instabilitate a corpului ei.
Cauzele care determin? durerea de spate în sarcin? sunt;

– modificarea curburilor fiziologice ale coloanei vertebrale datorit? “burticii”care începe s? creasc? din ce în ce mai mult si determin? accentuarea spre în fat? atât a scobiturii spatelui în zona lombar? (lordoza spatelui ), cât si a curburii toracelui spre în spate;
– înmuierea articulatiilor si ligamentelor datorit? modific?rilor hormonale specifice acestei perioade

– relaxina, hormonul prezent chiar de la începutul sarcinii este reponsabil de aceast? înmuiere;
– modificarea posturii tot datorit? “burticii” care întinde musculatura abdomenului si provoac? dezechilibrul corpului femeii gravide, deoarece centrul lui de greutate se modific?, având tendinta s? se deplaseze spre în fat? relaxarea si întinderea musculaturii spatelui.

 

Prevenirea discomfortului cauzat de durerea de spate se poate face prin;
– Masajul spatelui cu misc?ri de fr?mântare si netezire.
– Controlul si corectarea posturii corpului – atenueaz? accentuarea scobiturii spre în fat? a curburii spatelui, limitând durerea de spate.
– exercitiu recomandat zilnic; cu picioarele dep?rtate la distanta umerilor si genunchii usor flectati, se trag umerii înapoi, b?rbia se retage spre piept si se îndreapt? coloana.
– înt?rirea muschilor coloanei prin exercitii specifice – contribuie la stabilizarea coloanei vertebrale.
– Pisicuta; în patru labe, se curbeaz? spatele, se basculeaz? pelvisul spre în fat? si se las? capul s? cad? îndreptându-l cu privirea spre înapoi ca si cum am privi pelvisul, pentru a se curba si coloana toracic?, se mentine câteva secunde respirând abdominal.
– încrucisarea bratelor pe piept – flexibilizeaz? musculatura toracelui; se încruciseaz? bratele pe piept ca si cum am vrea s? ajungem cu palmele pe omoplati, se mentin câteva secunde respirând abdominal.
Exercitiile se pot repeta zilnic,în 4-6 reprize.

(Visited 53 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.