De la 5 ani copiii au nevoie de o ora de sport pe zi

miscare_la_copiiPână la 5 ani, micutii ar trebui să facă în jur de 15 minute de efort sustinut pe zi. După această vârstă, au nevoie de o oră de sport. Sportul, făcut zilnic în copilărie, în timpul liber si la scoală, ar putea reduce obezitatea cu o treime. În plus, un regim alimentar sănătos si mai putine ore petrecute în fata televizorului îi ajută pe copiii supraponderali să scadă în greutate într-un an, potrivit unor noi studii prezentate la congresul Societăţii Europene de Cardiologie de la München si citate de publicatia „Daily Mail“. Specialistii citati de aceeasi publicatie sustin că micutii cu vârsta de până la 5 ani ar trebui să facă maximum 15 minute de efort susţinut zilnic, în timp ce copiii mai mari ar avea nevoie de o oră de sport în fiecare zi.

Miscarea întăreste muschii

La vârsta de 2-5 ani, copiii învată să-si suporte singuri greutatea corpului si să-si controleze muschii. Un studiu realizat de cercetătorii de la University of Maryland’s Department of Kinesiology arată că mersul pe jos este cea mai bună modalitate pentru ca micutii să-si folosească majoritatea grupelor de muschi.

miscare_la_copii

miscare_la_copii

Pân? la 5 ani, micutii ar trebui s? fac? în jur de 15 minute de efort sustinut pe zi. Dup? aceast? vârst?, au nevoie de o or? de sport. Sportul, f?cut zilnic în copil?rie, în timpul liber si la scoal?, ar putea reduce obezitatea cu o treime. În plus, un regim alimentar s?n?tos si mai putine ore petrecute în fata televizorului îi ajut? pe copiii supraponderali s? scad? în greutate într-un an, potrivit unor noi studii prezentate la congresul Societ??ii Europene de Cardiologie de la München si citate de publicatia „Daily Mail“. Specialistii citati de aceeasi publicatie sustin c? micutii cu vârsta de pân? la 5 ani ar trebui s? fac? maximum 15 minute de efort sus?inut zilnic, în timp ce copiii mai mari ar avea nevoie de o or? de sport în fiecare zi.

Miscarea înt?reste muschii

La vârsta de 2-5 ani, copiii învat? s?-si suporte singuri greutatea corpului si s?-si controleze muschii. Un studiu realizat de cercet?torii de la University of Maryland’s Department of Kinesiology arat? c? mersul pe jos este cea mai bun? modalitate pentru ca micutii s?-si foloseasc? majoritatea grupelor de muschi.

Copiii cu vârsta între 2 si 5 ani ar trebui s? fac? maximum 15 minute pe zi de activitate sustinut?, precum fotbal sau înot. Celelalte tipuri de miscare ar trebui s? fie f?cute în functie de propriile lor nevoi. „Organismele tinere nu sunt capabile s? suporte activitatea prelungit? necesar? pentru îmbun?t?tirea sistemului cardiovascular si a flexibilit?tii“, este de p?rere pediatrul Eric Small.

Ciclism si jogging

Copiii si adolescentii cu vârsta între 5 si 18 ani ar trebui s? fac? cel pu?in o or? de activitate fizic? moderat? pe zi, sustin medicii. Cu cât fac mai mult? miscare la aceast? vârst?, cu atât este mai bine pentru ei, afirm? Ken Fox, fiziolog la Department of Health and Exercise Science de la University of Bristol. Cu toate acestea, la copiii cu vârsta între 5 si 10 ani, exercitiile intense nu sunt recomandate, deoarece oasele nu sunt bine dezvoltate. Cele mai potrivite sporturi pentru ei sunt joggingul, înotul, ciclismul, deoarece îi ajut? s?-si mentin? greutatea normal?. În adolescent?, b?ie?ii pot creste în talie cu 9 cm pe an, iar fetele cu 8 cm pe an, din cauza modific?rilor hormonale. La fete, acest fenomen începe mai repede, pe la vârsta de 12-13 ani si se termin? în jurul vârstei de 18 ani, în timp ce b?ietii au nevoie de înc? doi ani pentru dezvoltarea complet?. La vârsta de 18 ani este cel mai usor ca tinerii s?-si mentin? greutatea datorit? metabolismului rapid.

 

 

(Visited 45 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.