Cum trezeşti interesul preşcolarului pentru învăţare?

  Motivaţia este un proces esenţial în procesul de învăţare. Pentru preşcolari, sentimentul că au reuşit să realizeze o acţiune singuri îi poate motiva să realizeze altele şi, implicit, să înveţe lucruri noi.
  Copiii au o curiozitate înnăscută. Le place să exploreze şi să descopere. Iată cum poţi trezi interesul preşcolarului pentru a cunoaş te lucruri noi.

 

Motiva?ia este un proces esen?ial în procesul de înv??are. Pentru pre?colari, sentimentul c? au reu?it s? realizeze o ac?iune singuri îi poate motiva s? realizeze altele ?i, implicit, s? înve?e lucruri noi.
  Copiii au o curiozitate înn?scut?. Le place s? exploreze ?i s? descopere. Iat? cum po?i trezi interesul pre?colarului pentru a cunoa? te lucruri noi.

   Înva??-l prin joc

   Cel mai interesant lucru pentru copii la aceast? vârst? este s? se joace. A?adar, dac? vrei s? îi treze?ti copilului interesul pentru cunoa?tere, po?i face acest lucru propunându-i jocuri ?i activit??i din care înva?? lucruri noi.
  Exploateaz? curiozitatea lor specific?. Pre?colarii pun numeroase întreb?ri despre lumea înconjur?toare ?i vor s? afle cele mai diverse lucruri. Pornind de la întreb?rile celui mic, po?i s? îi oferi mai multe informa?ii interesante despre subiectele care îl intereseaz?.
  Este mai u?or s? porne?ti de la preocup?rile lui pentru a-i trezi interesul pentru cunoa?tere decât de la ce ?iai dori tu s? cunoasc?.
  Apeleaz? la mai multe modalit??i de a-i prezenta informa?iile: filmule?e, jocuri educa?ie, imagini sau activit??i practice pe care le pute?i realiza împreun?.
  Ajut?-l s? persevereze în activitate povestindu-i despre cum va fi produsul final sau ce va reu?i s? fac? dup? ce va termina de înv??at. De asemenea, este bine s? apreciezi eforturile copilului ?i s? îl încurajezi pentru interesul manifestat.
  Activitatea de înv??are – o provocare.
  Ast?zi, a face un puzzle din 10 buc??i poate fi o provocare pentru el. A descoperi c? dac? îl face de dou?-trei ori, timpul de care are nevoie pentru a pune cap la cap piesele se înjum?t??e?te este pl?cut, îns? probabil mâine nu va mai fi interesat de acela?i puzzle.
  Dependen?a fa?? de adult este bine s? scad? treptat. P?rintele poate interveni atunci când î?i d? seama c? cel mic î?i pierde interesul fiindc? sarcina fie este plictisitoare, fie este prea grea. Mul?i p?rin?i încep o activitate împreun? cu copilul ?i o finalizeaz? ei în locul micu?ului. Îns? rolul p?rintelui este de a-l sprijini pe copil atunci când realizeaz? lucruri noi, încurajându-l s? încerce, chiar dac? i se pare prea greu.
  Emo?iile tr?ite de copil sunt deosebit de importante fiindc? dorin?a de a retr?i starea de bine sim?it?, îl va motiva s? repete o activitate ?i s? afle mai multe lucruri despre ceea ce înva??. De aceea, este bine s? ai o atitudine pozitiv? fa?? de copil în
momentele în care îl înve?i ceva, s? fii dispus s? nu continui o activitate dac? s-a plictisit ?i, în general, s? îl aju?i pe copil s? descopere c? a înv??a lucruri noi este distractiv.
  Academia P?rin?ilor te înva?? cum s? procedezi astfel încât s? reu?e?ti s? motivezi copilul, s?-l încurajezi pentru a-i trezi interesul pentru cunoa?tere, te înva?? s? dezvol?i o rela?ie armonioas? cu el, bazat? pe comunicare, în?elegere, acceptare.
  Cursurile abordeaz? multe din situa?iile cu care p?rin?ii se întâlnesc în cre?terea ?i educarea copiilor lor.

(Visited 54 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.