Cum știu copiii că sunt iubiți și înțeleși de părinți?

disciplina1Cum știu copiii că sunt iubiți atunci când sunt disciplinați?

În acest articol vom afla câteva răspunsuri legate de această problematică, pe care o consider cu atât mai importantă cu cât observ că părinții se întreabă tot mai mult ce ar mai putea face pentru copilul lor ca să îl poată ține în frâu.

disciplina1

disciplina1

Cum ?tiu copiii c? sunt iubi?i atunci când sunt disciplina?i?

În acest articol vom afla câteva r?spunsuri legate de aceast? problematic?, pe care o consider cu atât mai important? cu cât observ c? p?rin?ii se întreab? tot mai mult ce ar mai putea face pentru copilul lor ca s? îl poat? ?ine în frâu.

   A iubi un copil înseamn? a-i îndeplini nevoile astfel încât s? se dezvolte armonios, s? fie preg?tit pentru provoc?rile vie?ii ?i s? aib? con?tiin?a propriei valori. Iubirea pentru copil cuprinde multe aspecte- încurajarea asum?rii responsabilit??ii de c?tre copil, respectul, disciplinarea, cultivarea intereselor copilului, etc. De?i poate p?rea ciudat, disciplinarea copilului poate fi o modalitate de manifestare a dragostei p?rin?ilor fa?? de copil. Voi argumenta  în  continuare aceast? afirma?ie din mai multe perspective.

Consecin?ele pe termen lung.
    De?i copilul percepe pe moment disciplinarea ca fiind o experien?? negativ?, efectele de lung? durat? sunt benefice pentru devoltarea sa. Acest lucru este condi?ionat îns? de modul în care sunt puse în aplicare metodele de disciplinare. disciplina2Metodele care îi ajut? pe copii s?-?i însu?easc? unele comportamente de dorit (încurajarea, oferirea unui model de c?tre p?rinte) ?i care se bazeaz? pe consecin?ele logice ?i naturale sunt mult mai eficiente decât pedeapsa. În acest fel, mesajul care îi este transmis copilului – c? este iubit necondi?ionat  are un dublu beneficiu- copilul va adopta mult mai u?or comportamentul de dorit (de?i acest lucru nu se întâmpl? întotdeauna) ?i va cre?te cu o imagine de sine s?n?toas?. 

Conota?iile pozitive ale disciplin?rii.
    Disciplinarea este o modalitate prin care copilul este înv??at s? î?i asume responsabilitatea pentru comportamentul lui ?i s? respecte anumite limite impuse de al?ii sau de diferite situa?ii. Însu?irea ?i renun?area la un comportament sunt situa?ii de înv??are. Cu to?ii tindem s?  repet?m comportamentele asociate cu anumite consecin?e pozitive (ex. încurajarea) ?i s? le evit?m pe cele care sunt urmate de consecin?e negative (de ex. pedeapsa). De aceea atunci când este utilizat? excesiv pedeapsa, copilul va încerca s? evite- consecin?ele negative, situa?ia de încurajarea copilului atunci când reu?e?te s? realizeze ceea ce s-a stabilit etc.  

Adaptarea metodelor de disciplinare la caracteristicile comportamentului.
   Prin disciplinare pozitiv?, p?rintele utilizeaz? metode adecvate penrtu diferite tipuri de comportament-pentru comportamente noi sau c?rora dorim s? le cre?tem frecven?a (de exemplu copilul înva?? s? renun?e la televizor pentru a-?i face temele)- disciplina presupune utilizarea încuraj?rii pentru comportamentul dezirabil ?i oferirea unui model de c?tre adult- pentru comportamente problematice, este eficient utilizrea consecin?elor logice ?i naturale ale comportamentului.

(Visited 24 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.