Te-ai decis să renunți la fumat? Bravo , acesta este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poți face pentru sanatatea ta.

Dar să renunți nu este ușor. Nicotina, ingredientul din tutun, dă dependență la fel ca heroina sau cocaina.

De fapt, o persoana încearcă să renunțe la fumat de șase ori înainte de a reuși.

Din fericire, există măsuri pe care le puteți face pentru a avea succes si sa renuntați la fumat pentru totdeauna

Setați o dată

Alege o zi în viitorul apropiat, la care vă așteptați să fie relativ lipsită de stres, astfel încât să puteți sa fiți pregătit să renunțați la fumat.

Să renunți când ai un proiect dificil la locul de muncă, sau chiar și atunci când ai ceva fericit in calendar ca o petrecere (dacă aveți tendința de a aprinde o țigară atunci când beți sau socializați), poate fi si mai interesant.

Notați motivele

Luați în considerare motivele pentru care doriți să renunțați la fumat și notați-le. Puteți face referire la ele, odata ce ați renuntat dar când aveti o poftă de aprins o mica țigara. Câteva beneficii universale:

  • Riscul meu de cancer, infarct miocardic, boli pulmonare cronice, accident vascular cerebral, cataracta si alte boli va scădea.
  • Tensiunea mea va merge în jos.
  • Voi arata mai bine. Pielea mea va fi mai hidratata si mai putin ridata, dintii mei vor arata mult mai albi, iar degetele mele nu vor fi colorate cu nicotină.
  • Voi economisi bani.
  • Parul meu, hainele, masina si casa nu vor mai puți a fum.
  • Voi avea mai multă energie.
  • Voi fi un exemplu bun pentru copiii mei, prietenii și familia.
  • Voi trăi mai mult.

Aduceti-vă prietenii si familia pe aceeas lungime de unda

Cu cat aveți mai mult suport, cu atât este  mai probabil să renunțati la fumat.

Adresați-vă celor dragi ca sa va ajute la menținerea distragerii, prin plimbări sau jucat jocuri, și să fie cu voi atunci cand deveniți irascibil .

Spune-i oricarui fumator sa nu fumeze in jurul tau, sau si mai bine, adresați-vă prietenilor care fumeaza, sa se lase odata cu tine.

 

Pofte anticipate

Este de așteptat ca vei experimenta pofta de nicotina atunci cand organismul incepe sa treaca prin retragere.

Vestea bună e că poftele nu sunt nelimitate. Ele durează, în general, timp de cinci minute și nu mai mult de 10.

Atunci când pofta apare, concentrati-va pe altceva: Beti un pahar de apă, examinați lista de motive pentru care renuntati la tigari, respirați adânc, jucati-va cu pisica sau cainele ,faceti tot ce este nevoie, până când aceasta pofta dispare.

Distrage-ți atenția

Păstrați tulpini de telina, morcovi , nuci, sau gumă la îndemână pentru a gusta ceva atunci când apar pofte.

Și cautati ceva sa va ocupati mâinile : tricotatul, prelucrarea lemnului, gătitul, yoga sau alte lucru prin curte/gradina  va vor ajuta la distragerea de la fumat.

Așteptati-va să va simtiti nelalocul vostru  

Renuntarea la nicotina poate sa va faca sa va simtiti anxios, capricios, trist.

Toate aceste sentimente sunt o parte normală și temporară a procesului.

Aruncati toate țigarile

Da, chiar si pe cele pe care le-ai ascuns pentru urgente.

În cazul în care nu aveți țigări la indemâna,  o sa fie mult mai ușor sa treceti peste perioadele in care pofta de nicotina apare necontrolat.

Rasfața-te

Cu toți banii pe care ii veți economisi prin faptul că nu cumpărati tutun, puteți sa va cumpărati haine noi, lucruri sau de a începe un nou hobby.

Unii oameni își păstrează banii de pe tigari într-un borcan, apoi se recompenseaza cu un mic rasfat în fiecare săptămână.

(Visited 60 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments