Cum să evităm discuțiile în contradictoriu la serviciu

discutii-la-serviciSituațiile conflictuale reprezintă o constantă în viața ta, fie că este vorba despre serviciu sau despre ceea ce faci în afara programului de lucru.

În tensiunea acumulată la job, părerile contradictorii pot constitui un lucru benefic, atâta timp cât lucrurile sunt ținute sub control. Dacă însă situația trece în termeni necivilizați, atunci te poți trezi în mijlocul unui conflict care îți poate afecta reputația, jobul respectiv și chiar arăți, te îmbraci și vorbești, dar, mai ales, de felul în care te porți.

discutii-la-servici

discutii-la-servici

Situa?iile conflictuale reprezint? o constant? în via?a ta, fie c? este vorba despre serviciu sau despre ceea ce faci în afara programului de lucru.

În tensiunea acumulat? la job, p?rerile contradictorii pot constitui un lucru benefic, atâta timp cât lucrurile sunt ?inute sub control. Dac? îns? situa?ia trece în termeni neciviliza?i, atunci te po?i trezi în mijlocul unui conflict care î?i poate afecta reputa?ia, jobul respectiv ?i chiar ar??i, te îmbraci ?i vorbe?ti, dar, mai ales, de felul în care te por?i.

1. Fii amabil cu toat? lumea Cu colegii care î?i plac, dar ?i cu cei pe care nu îi agreezi.
2. Ascult? activ Nu întrerupe cealalt? persoan?, mai ales atunci când î?i argumenteaz? ideile. Încearc? s? ascul?i activ ?i s? în?elegi exact mesajul celui care î?i vorbe?te, pentru a evita neîn?elegerile.
3. Asum?-?i responsabilitatea Fie c? e?ti persoana care are dreptate sau dimpotriv?, cel care a gre?it, asum?-?i responsabilitatea pentru faptele ?i argumentele tale. Nu fugi   de responsabilit??i acuzând, ci dimpotriv?, demonstreaz? c? e?ti o persoan? corect?, care poate accepta ?i critici.
4. Acord? aten?ie imaginii pe care o ai în ochii celorlal?i! Aceasta depinde de felul în care ar??i, te îmbraci, mai ales de felul în care te por?i. Cei care încearc? s? „fac? pe de?tep?ii”  sau încearc? mereu s? câ?tige aprecierea ?efului în defavoarea celorlal?i vor avea, mai devreme sau mai târziu, probleme mari cu colegii.
5. Provoac? discu?ii constructive! Critica politicoas? ?i argumentat? este binevenit?, dar numai dac? o completezi cu laude, comentarii apreciative la adresa lucrurilor bune f?cute de coleg ?i un schimb de informa?ii utile. Astfel, vei fi apreciat? ?i respectat? la serviciu.
6. Respect? zilele proaste ale celorlal?i Nu î?i provoca colegii sau jigni atunci când au probleme acas? sau au o zi mai proast?, mai ales dac? ai informa?ii despre via?a lor personal?.

(Visited 27 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.