Copiii prescolari tind sa gândeasca precum oamenii de stiinta

Atunci când sunt implicati în activitati ce seamana cu joaca, prescolarii se poarta precum oamenii de stiinta si formeaza ipoteze, experimenteaza, calculeaza probabilitatea si descifreaza relatii cauzale. Asa sustine un raport publicat de curând într-un nou jurnal stiintific american.

Autorul raportului, Alison Gopnik, profesor de psihologie la Universitatea din California, subliniaza ca lucrarea sa are la baza date adunate de-a lungul a mai bine de 10 ani, atât din studii proprii, cât si din alte cercetari. Parintii sunt indemnati sa-i lase pe cei mici sa exploreze.
În unul dintre studii, de exemplu, un cercetator a realizat, în fata unui prescolar în vârsta de 4 ani, 5 secvente diferite, alcatuite din câte 3 actiuni. Secventele fie activau o jucarie, fie esuau sa faca acest lucru.

Când copiii au primit jucaria, ei au întreprins numai actiunile necesare pentru a o activa, fiind capabili sa elimine, prin observatie, actiunile inutile. Alte studii au demonstrat ca
atunci când copiii sunt pur si simplu învatati, ei nu mai exploreaza si nu mai testeaza mai multe ipoteze.

Atunci când sunt implicati în activitati ce seamana cu joaca, prescolarii se poarta precum oamenii de stiinta si formeaza ipoteze, experimenteaza, calculeaza probabilitatea si descifreaza relatii cauzale. Asa sustine un raport publicat de curând într-un nou jurnal stiintific american.

Autorul raportului, Alison Gopnik, profesor de psihologie la Universitatea din California, subliniaza ca lucrarea sa are la baza date adunate de-a lungul a mai bine de 10 ani, atât din studii proprii, cât si din alte cercetari. Parintii sunt indemnati sa-i lase pe cei mici sa exploreze.


În unul dintre studii, de exemplu, un cercetator a realizat, în fata unui prescolar în vârsta de 4 ani, 5 secvente diferite, alcatuite din câte 3 actiuni. Secventele fie activau o jucarie, fie esuau sa faca acest lucru.

Când copiii au primit jucaria, ei au întreprins numai actiunile necesare pentru a o activa, fiind capabili sa elimine, prin observatie, actiunile inutile. Alte studii au demonstrat ca
atunci când copiii sunt pur si simplu învatati, ei nu mai exploreaza si nu mai testeaza mai multe ipoteze.

Un alt studiu a presupus ca un cercetator sa tina în brate o jucarie care avea 4 tuburi, fiecare dintre ele fiind responsabile cu câte o actiune diferita. De exemplu, unul
dintre tuburi lumina jucaria, în timp ce altul emitea un sunet ascut it atunci când era actionat.
Atunci când cercetatorul s-a prefacut ca a atins din greseala tubul care emitea sunetul ciudat si apoi a plecat din încapere lasând jucaria, fiecare copil a fost curios
sa cunoasca jucaria si a activat, pe schimb, atunci când cercetatorul a activat intentionat jucaria si apoi i-a întins-o copilului, acesta doar a repetat gestul, fara a mai explora
si restul trasaturilor ei. Ca o concluzie a raportului, autorul a mentionat:„daca vrem sa avem buni oameni de stiinta atunci trebuie sa lasam copiii sa exploreze, sa alegem jocuri în care ne prefacem ca interpretam anumite roluri de cercetatori si sa renunta m la cartonasele de memorare”.

(Visited 61 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.