Copii cu întârzieri de vorbire se dezvolta normal

 copii-5-ani ”Mama!  Tata!” sunt de obicei primele cuvinte rostite de copilașii noștri.

   Două cuvinte atât de simple dar care au puterea să transforme o zi obișnuită intr-una de neuitat pentru părinți.   Însă la unii copii primele cuvinte întârzie să apară. Rezultatele unui studiu realizat recent arată că părinții care se confruntă cu această problemă pot să se liniștească.

copii-5-ani

 copii-5-ani

‘Mama!  Tata!’ sunt de obicei primele cuvinte rostite de copila?ii no?tri.

   Dou? cuvinte atât de simple dar care au puterea s? transforme o zi obi?nuit? intr-una de neuitat pentru p?rin?i.   Îns? la unii copii primele cuvinte întârzie s? apar?. Rezultatele unui studiu realizat recent arat? c? p?rin?ii care se confrunt? cu aceast? problem? pot s? se lini?teasc?.

    Se demonstreaz? c? ajun?i la vârsta de cinci ani, copiii ce întâmpin? dificult??i în vorbire nu au mai multe probleme emo?ionale sau comportamentale decât to?i cei de vârsta lor, atâta vreme cât ei se dezvolt? normal din celelalte puncte de
vedre. Cercetarea realizat? de un institut australian pe 142 de subiec?i ce se confruntau cu aceast? dizabilitate demonstrez? c? la vârsta de doi ani ei aveau mai multe probleme de comportament decât ceilal?i. În ciuda acestui lucru, dup? vârsta de 5 ani nu mai exist? diferen?e referitoare la probleme comportamentale între copiii care au început s? vorbeasc? mai târziu ?i cei cu o dezvoltare normal? a vorbirii. Problemele de comportament provin de obicei din frustrarea generat? de incapacitatea copiilor de a comunica, dar odat? dep??it acel prag, dup? cei ei încep s? î?i revin? ?i vorbesc, dispar ?i diferen?ele referitoare la problemele de comportament ?i emo?ionale. Consultarea unui medic pediatru r?mâne foarte important?. Ei pot determina dac? defectul este cauzat de unele afec?iuni mai serioase precum hipoacuzia sau involu?ia cerebral?. Dac? acestea r?mân nediagnosticate situa?ia se agraveaz?.

Vorbi?i cu micu?ul corect si clar
   Statisticile arat? totu?i c? întârzierea în dezvoltarea limbajului este pân? la urm? o problem? obi?nuit? în evolu?ia copilului. Aproximativ 60% din aceste probleme se rezolv? de la sine. Ele pot fi cauzate uneori de orientarea asupra altor competen?e sau o stimulare neadecvat? a limbajului. De exemplu atunci când fra?ii de vârst? apropiat? sau chiar p?rin?ii au tendin?a de a  ‘traduce’ cuvintele pronun?ate stâlcit de cel mic în loc s? îl stimuleze s? le spun? corect, nu s? adopte pronun?ia lui. Dezvoltarea este îmbog??it? de interac?iunile verbale cu adul?i sau copii. Trebuie s? vorbi?i rar s? scoate?i în eviden?? vocalele ?i silabele principale. S? pune?i întreb?ri, s? vorbi?i despre gesturile pe care le face?i.
   Studiile arat? c? micu?ii cu p?rin?i vorb?re?i au un vocabular de dou? ori mai dezvoltat decât cei ai c?ror p?rin?i nu vorbesc mult.

(Visited 50 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.