Ce nu stiai despre jeansi?

jeansDesi jeansii sunt omniprezenti in garderoba fiecaruia dintre noi, exista cateva lucruri care nu le cunosti inca… jeansii au ajuns sa fie un fel de Coca Cola in domeniul hainelor pentru ca sunt purtati la scara larga pretutindeni in lume. Ca si Cola insa, denimul este un subiect controversat in egala masura daca este sa tinem cont de problemele legate de mediu, de firmele care care ii confectioneaza si de oamnei care urmeaza sa ii poarte.

Dupa cum sta inscriptionat pe etichete Levi Strauss:” Blugii au devenit o traditie Americana, simbolizand vitalitatea vestului fata de restul lumii” Sa vedem daca lucrurile stau chiar asa.

  • Pretul- in medie, doar 12 % din banii pe care ii cheltuim pe un articol de jeansii porneste catre oamenii pe care ii realizeaza si mai mult de 50 % catre cei care ii comercializeaza.
jeans

jeans

Desi jeansii sunt omniprezenti in garderoba fiecaruia dintre noi, exista cateva lucruri care nu le cunosti inca… jeansii au ajuns sa fie un fel de Coca Cola in domeniul hainelor pentru ca sunt purtati la scara larga pretutindeni in lume. Ca si Cola insa, denimul este un subiect controversat in egala masura daca este sa tinem cont de problemele legate de mediu, de firmele care care ii confectioneaza si de oamnei care urmeaza sa ii poarte.

Dupa cum sta inscriptionat pe etichete Levi Strauss:” Blugii au devenit o traditie Americana, simbolizand vitalitatea vestului fata de restul lumii” Sa vedem daca lucrurile stau chiar asa.

  • Pretul- in medie, doar 12 % din banii pe care ii cheltuim pe un articol de jeansii porneste catre oamenii pe care ii realizeaza si mai mult de 50 % catre cei care ii comercializeaza.
  • Materialul – blugii sunt realizati din bumbac, cea mai populara fibra, din lume, net mai buna din punct de vedere calitativ decat orice alta fibra artificiala. Ariile de bumbac insumeaza 34 milioane de hectare din suprafata pamantului si folosesc 25 % din nivelul de pesticide global, astfel incat sunt estimate aproximativ 20.000 de decese si 1 milion de cazuri de otravire, atribuite unui metro patrat de bumbac.
  • Producatorii- la nivel mondial, cea mai mare pondere de productie o detine Statele Unite, urmata de China, Uniunea Eurpeana, Brazilia si Hong Kong.
  • Mediatizare- in anii ’80 cererea pentru jeansi a crescut cu o medie de 10 % pe an. Melodia nostalgica a lui Marvin Gaye “ I heard it through the grapevine” a marit vanzarile Levi’s cu 800 procente. Dupa anii ’90 insa, cererea a stagnat sau chiar involuat, cu cate 3% in medie pe an.
  • Marci – fiecare American are in garderoba sa aproximatv 7 perechi de jeansi, pe care ii poarta prin rotatie. Levi Strauss, prima firma producatoare de blugi originara din San Fransisco, este in present cel mai mare fabricant de haine din denim din lume, avand o cifra de afaceri de 7 miliarde de $ anual, 71% din aceasta derivand din vanzarile de jeansi.

Dupa 1984, cota de piata Levi’s a crescut de 105 ori, aproape la fel de mult ca si gigantul de software-Microsoft.

Celelalte marci “ de designer” au preturi pe masura renumelui, vanzandu-se de la 100 $ in sus perechea, celebrul brand Calvin Klein detinand aproape jumatate din cota de piata a jeansilor de firma.

(Visited 44 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.