Ce este anxietatea – Când ştim că anxietatea se agravează?

 

Fie că ştim sau nu, fiecare din noi a avut momente de uşoară anxietate. Chiar dacă este normal, unele persoane suferă de asta constant şi ar trebui să fie informaţi în legatură cu un tratament pentru anxietate.

 

Ce este anxietatea?

 

Anxietatea este o emoţie întâlnită şi la animale, ceea ce demonstrează că este ceva natural şi nu ar trebui să ne gândim că trebuie să ne speriem deoarece de multe ori ne previne că ceva nu poate fi în regulă. Totuşi există două tipuri de anxietate, cea normală şi cea patologică. Cea normală se înţelege de la sine. Dar pe scurt este cel mai bine înţeleasă când trecem printr-o situaţie stresantă cum ar fi un examen sau când urmează să plecăm undeva şi ne gândim la tot ce poate merge rău. De cele mai multe ori ea trece, dar când nu, şi aici intervine situaţia patologică, corpul nostru continuă să consume energie pe astfel de probleme. Pe termen lung aceasta ne poate face să credem că viaţa noastră este plină de probleme şi ne face să ne dorim să evităm cât mai multe posibile situaţii neplăcute. Aceşti oameni ajung să fie conduşi de anxietate şi dezvoltă fobii de care nu pot scăpa foarte uşor. Trebuie menţionat că anxietatea nu este o boală mentală sau ceva care trebuie eliminat complet din viaţa noastră.

Anxietatea poate lua mai multe forme în funcţie de factori cum sunt sexul, vârsta, cultura etc. Principalele categorii sunt :

– tulburarea de panică, este cel mai bine explicat dacă aţi avut cândva dureri în piept, aţi simţit că pierdeţi controlul, teama de moarte, senzaţie de sufocare, transpiraţii şi palpitaţii.

– fobia socială, dacă sunteţi mereu îngrijorat că veţi fi judecat de cei din jur, începeţi să transpiraţi, să  respiraţi accelerat, tremur al vocii şi înroşirea feţei.

– fobiile specifice, când evitaţi un anumit obiect, situatie, animal etc. şi vă simţiţi obligaţi să le evitaţi deorece vi se par foarte dificile

– nevroza obsesiv-compulsivă, când emoţiile negative vă cuprind atât de tare încât vă simţiţi nevoit să dezvoltaţi o obsesie, ceva ce puteţi face în mod repetat pentru a reduce gândurile negative.

– anxietatea generalizată, este când aveţi îngrijorări excesive sau nerealiste care persistă şi nu le puteţi controla. Şi apar migrenele, durerile şi oboseala continuă.

– tulburarea de stres post-traumatic, se dezvoltă după ce treceţi printr-o experienţă  extremă (de la abuz fizic la moartea cuiva, viol etc) şi nu puteţi scăpa de frica intensă şi de reamintirea evenimentului ducând la nopţi nedormite şi stări de agitaţie.

 

Cum tratăm anxietatea?

 

Anxietatea poate fi tratată prin două metode, separate sau împreună. Prima este cea prin medicaţie cum sunt antidepresivele, anxioliticele şi betablocantele. A doua este psihoterapia. Aceasta urmăreşte corectarea factorilor care determină aceste atacuri de anxietate. Este cea mai răspândită metodă de tratament. Astfel, învăţaţi să înlocuiţi gândurile care vă hrănesc anxietatea cu gânduri pozitive, asta prin strategii de relaxare. Singura metodă ca să înţelegeţi că ceea ce vă îngrijorează mereu este nejustificabil este să vă confruntaţi cu acea frică. Cea mai mare frică a oamenilor este să facă primul pas şi să ceară ajutorul unui medic iar aceştia trebuie încurajaţi de către prieteni sau familie să facă ceva.

 

(Visited 111 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments