Carențele nutriționale se reflectã în starea unghiilor

unghiiUnghiile sunt alcãtuite în special din keratinã, un tip de proteinã și apãrã vârfurile de la mâini și picioare de rãni.

Dacã o unghie cade, este nevoie de circa 7 luni sã se refacã total. Unghiile sunt oglinda sãnãtãții organismului.

unghii

unghii

Unghiile sunt alcãtuite în special din keratinã, un tip de proteinã ?i apãrã vârfurile de la mâini ?i picioare de rãni.

Dacã o unghie cade, este nevoie de circa 7 luni sã se refacã total. Unghiile sunt oglinda sãnãtã?ii organismului.

Schimbãri sau anomalii
   Unghiile vorbesc despre sãnãtatea internã a organismului, orice anomalie sau schimbare reprezentând semnul unor deficien?e nutri?ionale generatoare de boli. Iatã câteva schimbãri pe care le produc în aspectul unghiilor caren?ele nutri?ionale.
   Lipsa de proteinã, acid folic ?i vitamina C cauzeazã ruperea pieli?elor. O dungã albã peste unghie, este, de asemenea semnul unei caren?e de proteinã. Lipsa vitaminei A ?i a calciului duc la uscare ?i lipsã de strãlucire. Caren?a de vitamine B cauzeazã fragilitate, cu muchii orizontale ?i verticale. Insuficien?a vitaminei B12 conduce la o uscãciune excesivã, curbeazã unghiile la vârf ?i le dã o culoare întunecatã. Caren?a de fier poate cauza unghiile-lingurã (care capatã o formã concavã) ?i striuri verticale. O lipsã de bacterii „prietenoase” (lactobacili) în corp poate avea ca urmare cre?terea ciupercilor sub ?i în jurul unghiilor. Deficitul de acid clorhidric contribuie la crãparea unghiilor, iar lipsa de zinc poate produce pete albicioase pe unghii.

Produse naturale folositoare pentru sãnãtatea ungiilor
   Lucerna, rãdãcina de brusture, pãpãdia, coada calului, tãrâ?ele de ovãz sunt surse de siliciu, zinc ?i B-uri ?i întãresc unghiile. Semin?ele de limba mielului, de in ?i dovleac, salvia, pãtrunjelul, primula sunt surse de acizi gra?i esen?iali care hrãnesc unghiile.
   Ghimpele, mu?e?elul, gingobiloba, rozmarinul activeazã circula?ia sanguinã ?i contribuie la sãnãtatea unghiilor. Suplimentele cu acidophilus inhibã bacteriile dãunãtoare care cauzeazã infec?ia fungicã. Consuma?i proteine de calitate ?i lua?i suplimente cu proteine. Mânca?i cereale, legume, ovãz, nuci, alune ?i seminte. De asemenea consuma?i alimente bogate în sulf ?i siliciu cum sunt broccoli, pe?te, ceapã ?i alge. Suplimenta?i dieta cu lãpti?or de matcã, o sursã bunã de acizi gra?i esen?iali ?i spirulinã. Pentru unghiile care crapã ?i pieli?e care se rup, lua?i suplimente cu drojdie de bere.
    Pentru refacerea culorii ?i a texturii unghiilor casante ?i galbene, prepara?i un amestec în pãr?i egale de miere, ulei de avocado ?i gãlbenu? la care adãuga?i praf de sare. Freca?i cu mixtura astfel ob?inutã unghiile ?i cuticulele. Lãsa?i amestecul sã ac?ioneze o jumãtate de orã, apoi clãti?i bine. Face?i acest tratament zilnic, iar rezultatele vor apãrea în douã sãptãmâni.

(Visited 52 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.