Bazele managementului greutății corporale

greutate-corporalaAlimentele sunt dense din punct de vedere nutritiv atunci când ne oferă și un aport mare de factori nutrienți, adică proteine, grăsimi de calitate, carbohidrați la gramele pe care le conțin.

Să explicăm în cele ce urmează ce înseamnă de fapt raportul nutrienți per gram și unde greșim atunci când mâncăm toată ziua și ne este parcă în continuu foame.

greutate-corporala

greutate-corporala

Alimentele sunt dense din punct de vedere nutritiv atunci când ne ofer? ?i un aport mare de factori nutrien?i, adic? proteine, gr?simi de calitate, carbohidra?i la gramele pe care le con?in.

S? explic?m în cele ce urmeaz? ce înseamn? de fapt raportul nutrien?i per gram ?i unde gre?im atunci când mânc?m toat? ziua ?i ne este parc? în continuu foame.

Suntem ceea ce mânc?m?
    ‘Suntem oameni ?i atunci când mânc?m nu consum?m ‘x’ grame de carbohidra?i pentru energie, alte y grame proteine pentru func?iile plastice ?i cutare grame gr?simi pentru cele func?ionale. Noi mânc?m legume, fructe, carne, cereale, smântân?, sup? la plic, cartofi pai, sl?nin? cu ceap? ?i multe altele. Din tot ceea ce noi consum?m, organismul î?i procur? ulterior elementele necesare func?iilor sale, depozitând, eliminând. De aici ?i concluzia c? suntem ceea ce mânc?m.

Din ce cauz? sim?im c? ne e foame în continuu?
  Unor persoane li se întâmpl? s? simt? senza?ia de foame acut? chiar ?i dup? ce toat? ziua au mâncat una -alta. Ar fi putut aduna multe calorii mâncând, îns? în acele cazuri organismul nu a primit ceea ce are nevoie pentru a-?i putea îndeplini func?iile. Fl?mând fiind, cere mai mult. Este posibil ca persoana respectiv? s? fi mâncat calorii multe la grame pu?ine, alimente dense din punct de vedere energetic, îns? din care nu poate s? ia vitamine ?i minerale. În cazul în care organismul nu are nici activitatea fizic? pentru a arde caloriile respective, organismul le stocheaz? sub form? de gr?simi.

O simpl? compara?ie…
   Este recomandat ca în func?ie de vârst?, greutate, în?l?ime ?i activitate, zilnic s? ne determin?m exact necesarul energetic. De exemplu, 150 de grame de c?p?uni au 46 de calorii, aducând prin consumarea loc 3 grame de fibr? alimentar?, carbohidra?i din fructoz?, 86,7 mg de vitamina C ?i multe altele. Un plic de capucino are tot cam 46 de calorii din glucide simple de care teoretic ar trebui s? ne ferim, nicio vitamin?, nicio fibr?. Prin urmare, ideal ar fi s? consum?m  calorii  pu?ine  ?i  nutrien?i mul?i, iar în cazul dietelor, gramaj mare, fibre alimentare multe ?i toate naturale, din sursele cele mai curate.

(Visited 34 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.