Al treilea trimestru de sarcină – de la 28 până la 42 de săptămâni

    Al treilea trimestru este ultima etapă a sarcinii care se încheie cu nașterea. E o perioadă în care vă puneți multe întrebări, apar cu siguranță griji care s-au acumulat din momentul confirmării sarcinii dumneavoastră. E o perioadă în care vă puneți multe întrebări, apar cu siguranță griji care s-au acumulat din momentul confirmării sarcinii dumneavoastră. Este o perioadă în care sunteți active, iar timpul va părea că trece mult mai greu decât până atunci. În această perioadă uterul crește constant, dându-vă impresia de ”burtă plină” iar riscul de apariție a vergeturilor în această perioadă este foarte mare . Pentru a le preveni este bine să vă dați de cel puțin 2 ori pe zi cu cremă hidratantă.

 

 

    Al treilea trimestru este ultima etap? a sarcinii care se încheie cu na?terea. E o perioad? în care v? pune?i multe întreb?ri, apar cu siguran?? griji care s-au acumulat din momentul confirm?rii sarcinii dumneavoastr?. E o perioad? în care v? pune?i multe întreb?ri, apar cu siguran?? griji care s-au acumulat din momentul confirm?rii sarcinii dumneavoastr?. Este o perioad? în care sunte?i active, iar timpul va p?rea c? trece mult mai greu decât pân? atunci. În aceast? perioad? uterul cre?te constant, dându-v? impresia de ”burt? plin?” iar riscul de apari?ie a vergeturilor în aceast? perioad? este foarte mare . Pentru a le preveni este bine s? v? da?i de cel pu?in 2 ori pe zi cu crem? hidratant?.

 

 

Modific?ri fizice ?i recomand?ri în aceast? perioad?

 1. Oboseala extrem?. Pentru a-i face fa?? este bine s? v? odihni?i de câte ori ave?i ocazia.
 2. Edemele gleznelor, picioarelor ?i ale mâinilor. Acestea pot fi reduse prin aportul necesar de lichide (minim 2 litri/zi ), purtarea pantofilor ?i papucilor comozi, sau relaxarea picioarelor la orizontal? (pune?i picioarele pe o pern?).
 3. Cre?terea în greutate a gravidei cu aproximativ 4 kg în greutate, astfel ajungând la o greutate optim? de 12-15 kg pe perioada sarcinii.
 4. Sughi?ul bebelu?ului este un fenomen des ?i normal întâlnit la bebelu?i, pe care dumneavoastr? îl sim?i?i ca ni?te spasme mici ?i regulate în burt?.
 5. Sindromul picioarelor nelini?tite este o senza?ie de nelini?te ?i de gâdilare în talp?.
 6. Dificult??i în respira?ie. Gravida obose?te repede (mai ales în ultima lun?) ?i este recomandat s? se odihneasc? imediat ce are aceast? senza?ie.
 7.Contrac?ii ale uterului numite contrac?iile Braxton-Hicks sunt normale în aceast? perioad? ?i care nu afecteaz? cu nimic dilata?ia colului uterin.
 8. Urin?ri frecvente.
 9. Streptococul de grup B. Acesta este prezent în mod normal în flora vaginal?. La femeia purtâtoare nu se manifest?, în schimb la bebelu? poate cauza o infec?ie sever?. Se recomand? ca dup? 35 de s?pt?mâni s? se fac? acest test.
10. Via?a sexual?. Marea majoritate a medicilor ginecologi o recomand? cuplurilor, îns? cu luarea unor m?suri de precau?ie, ?i anume: utilizarea prezervativului pentru a împiedica o posibil? infec?ie ?i declan?area contrac?iilor stimulate de substan?ele con?inute de lichidul spermatic.
11. Modific?ri ale mi?c?rilor fetale. F?tul nu se mai mi?c? atât de des, nemaiavând spa?iu suficient. Este important? frecven?a lor zilnic?, ?i nu tipul de mi?c?ri pe care îl sim?i?i.
12. Scurgerea de colostru din sân : este un precursor al laptelui, mai bogat în proteine ?i mai s?rac în gr?simi ?i zah?r fa?? de laptele matern matur, îns? cu anticorpi importan?i pentru imunizarea bebelu?ului. Este un lichid dens ?i de culoare g?lbuie.
13. Momentul na?terii. Medicul aproximeaz? data na?terii, îns? marja de eroare poate fi de la câteva zile la 2 s?pt?mâni.
14. Se vor repeta analizele sanguine curente.
15. Pe lâng? aceast? serie de schimb?ri, trimestrul 3 de sarcin? se asociaz? ?i cu un comportament precaut la volan. Mai mult, nu sunt recomandate c?l?toriile mai mult de o or?, indiferent dac? sunte??i la volan sau în dreapta ?oferului. În final, dup? 9 luni de sarcin?, cu emo?ii, greut??i, bucurii ?i mai ales cu o mul?ime de schimb?ri în via?a dumneavoastr? ?i a celor dragi, sunte?i la un pas de marele moment, când ve?i vedea minunea pe care a?i purtat-o în aceast? perioad?.
  Sunt recomandate în continuare exerci?iile fizice (aerobice ?i acvatice) realizate sub supravegherea unui specialist. Exerci?iile fizice asigur? o mai bun? tonifiere a musculaturii gravidei ?i o mai mare flexibilitate a articula?iilor.

 

 

(Visited 59 times, 1 visits today)

TG Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.