Consumul moderat de vin roşu poate reduce riscul apariţiei cancerului pulmonar, în special în cazul fumătorilor şi al persoanelor care au avut acest viciu, conform unui studiu realizat de cercetătorii americani, publicat în Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention.
Persoanele fumătoare care consumă un pahar de vin roşu zilnic sunt cu 60% mai puţin expuse riscului de a dezvolta cancer pulmonar, indică acest studiu, realizat de o echipă de cercetători coordonată de profesorul Chun Chao, de la Kaiser Permanente Southern California din Pasadena.
Vinul alb nu are, însă, acelaşi efect, fapt care sugerează că protecţia este oferită mai degrabă de anumite ingrediente specifice vinului roşu, precum rezveratrolul şi flavonoizii, şi nu de stilul de viaţă sănătos asociat consumului regulat de vin, au declarat cercetătorii.
La studiu au participat 84.170 de bărbaţi, cu vârstele cuprinse între 45 şi 69 de ani. Pe perioada studiului, efectuat între anii 2000 şi 2006, 210 dintre aceste persoane au fost diagnosticate cu cancer pulmonar.











O enzimă care ajută la eliminarea alcoolului din organism acţionează şi în ceea ce priveşte limitarea daunelor suferite de ţesuturile cardiace în urma unui atac de cord, este rezultatul unui studiu dat publicităţii joi.

