Cafeaua nu dauneaza inimii

E-mail Print PDF

cafea-5Licoarea care ne trezeste dimineata nu trebuie fiartă mult,e bună pentru sănătate, însă în cantităti mari poate afecta inima. Consumul regulat de cafea este în continuare supus întrebărilor: ne afectează sau nu organismul?

1. Apa influentează gustul cafelei

Adevărat. Apa pe care o folosiţi poate afecta gustul cafelei pe care o consumati. Asadar, dacă doriti o băutură mai gustoasă, utilizati apa îmbuteliată. Potrivit expertilor, apele cu un PH alcalin sunt mai bune pentru prepararea băuturilor pe bază de cofeină.

2. Mărimea cănii sporeste plăcerea

Adevărat. Producătorii de cafea tin cont de aspectele culturale atunci când lansează un produs pe piată. Studiile au dovedit, de exemplu, că americanii preferă să bea cafele lungi, în căni mari, în timp ce asiaticii savurează mai bine din cesti. Europenii sunt cei mai flexibili dintre consumatori.

3. Cafeaua solubilă este mai bună

Fals. Tehnologia modernă le permite producătorilor să mentină cât mai multe substante naturale în cafeaua solubilă. Aminoacizii, polifenolii si alte ingrediente bioactive nu se pierd definitiv în timpul procesării. Partea lichidă a cafelei este separată de cea solidă, dar aroma se păstrează, fără să fie folosite ingrediente artificiale. În cafeaua naturală există aproximativ 800 de arome. Dintre acestea, 20-30 sunt importante, si pe acestea tintesc cercetătorii să le păstreze intacte.

4. Cea turcească e mai sănătoasă

Fals. Cu cât fierbeti mai mult cafeaua, cu atât riscati să vă cresteţi valorile colesterolului din sânge. „Există dovezi care atestă faptul că o cafea preparată prin fierbere creste nivelul colesterolului din sânge“, spune Hilary Green, Head of R&D Communications, Nestle SA. Dacă aveti probleme cu greutatea, puteti alege produse din care au fost extrase grăsimile. Găsiti acest aspect specificat pe ambalaj si etichetă.

5. Reduce riscul de cancer de colon

Adevărat. Din 16 studii epidemiologice, 12 au demonstrat acest lucru, iar patru au avut rezultate neutre. „2-3 căni de cafea pe zi sunt benefice pentru organism“, spune Catherine Gretsch, Research & Development Specialist la Centrul de Cercetări Nestle din Laussane, Elvetia. Diferite componente din cafea, cum ar fi cafeina, antioxidantii (acidul clorgenic, melanoidinele), cafestolul, kahweolul, au acest efect protectiv. Aceste componente s-au dovedit a fi benefice si pentru protejarea ficatului. Două studii noi publicate în jurnalul de „Gastroenterologie si Hepatologie“ arată că două căni de cafea reduc riscul de cancer la ficat cu 30%. La ora actuală, cafeaua este o sursă majoră de antioxidanţi.

6. Cafeaua dăunează inimii

Fals. Studiile recente au demonstrat că nu există o asociere între consumul moderat de cafea si problemele cardiovasculare, inclusiv ateroscleroza, infarctul de miocard si hipertensiunea. Pentru cei care nu au consumat cafea o anumită perioadă de timp, cofeina poate provoca o presiune a sângelui mai ridicată. Cofeina consumată în exces poate afecta muschiul inimii, provocând palpitatii.

Last Updated ( Saturday, 13 September 2008 16:05 )  

Search

Forum

Femei

Online

We have 1 guest online

Publicitate online

Banner

Suntem si pe facebook