Modalități de prevenire  pentru răceală de vară

Iată că a sosit și concediul mult așteptat. Ai pus în bagaje ultimele lucruri pe care dorești să le iei cu tine și ai plănuit numai activități distractive. Brusc toate planurile încep să nu ți se mai pară o idee foarte bună întrucât o răceală de vară a intervenit și începi să te simți din ce în ce mai rău. În mod surprinzător, vara este anotimpul în care foarte mulți oameni se îmbolnăvesc. Medicii spun că nu este nimic surprinzător întrucât virușii care declanșează o astfel de răceală de vară sunt diferiți față de cei din sezonul rece.

Diferențele de temperatură la care este supus corpul cu bună știință are consecințe grave asupra organismului care începe să piardă lupta și simptomele de răceală încep să se instaleze.

 

Motive pentru care o răceală de vară este mai periculoasă

 

Virusurile care cauzează infecții ale căilor respiratorii superioare pe timpul iernii sunt suplimentate vara de un complice deosebit de periculos: enterovirus. Acesta din urmă poate să creeze afecțiuni mult mai complicate.

Virusul acesta se poate răspândi prin tuse și strănut și poate provoca diaree, senzația de gât uscat, erupții cutanate și alte simptome specifice. Expunerea constantă la aerul condiționat declanșează senzația de nas uscat oferind astfel ocazia și altor viruși de a se dezvolta. Dacă înainte de a pleca în concediu simțiți că vă încearcă o răceală de vară atunci în mod obligatoriu împachetați și o trusă cu medicamente pentru a evita să plecați la drum nepregătiți.

 

Măsuri de prevenire aplicate pentru o răceală de vară

 

Desigur, există și câteva măsuri pe care să le puteți aplica pentru a evita o răceală de vară. Pentru a evita să vă stricați concediul cu o astfel de răceală este bine să urmați câteva sfaturi simple. Spălați-vă pe mâini cât mai des și utilizați și un dezinfectant pentru mâini. Mai ales dacă utilizați mijloace de transport în comun este posibil ca acești viruși să fie prezenți pe bările de care vă țineți în timpul mersului. Apoi, trebuie să dormiți cât mai mult pentru a vă întări sistemul imunitar. Nu uitați să vă hidratați continuu și cel mai important este să adoptați o dietă sănătoasă pe bază de fructe și legume.

Pe cât posibil trebuie să evitați contactul cu persoanele bolnave și astfel puteți evita destul de ușor o răceală de vară.

O altă recomandare deosebit de importantă mai ales pentru cei care au fost destul de sedentari în timpul iernii să înceapă să facă exerciții fizice ușoare deoarece enterovirusul este singura infecție asociată cu exerciții fizice intense. Pentru o luptă eficientă cu o răceală de vară este recomandat să tratați cu seriozitate simptomele, să vă odihniți și să luați medicamente prescrise de medicul dumneavoastră.

De asemenea, trebuie să vă feriți de toți factorii care pot să declanșeze o răceală de vară și să urmați sfaturile noastre. Nu sunt multe dar efectul lor este unul sigur care conduce întotdeauna la prevenirea ei. În general o astfel de răceală de vară nu ține mai mult de 5-7 zile dar este destul de neplăcut să se întâmple fix în concediu.