Dieta vegană şi beneficiile pe care le aduce asupra sănătăţii

Spre deosebire de alimentaţia vegetariană, în dieta vegană este interzis să se consume orice aliment de origine animală.

A deveni vegan nu trebuie să se bazeze pe simplul motiv că aşa ai decis ci pentru că este momentul în care eşti pregătit să renunţi la alimente precum carnea, peştele, ouăle, lactatele şi orice alt aliment ce conţine derivate de origine animală. Rezultatul? Mai puţine kilograme şi un stil de viaţă mult mai sănătos.

Înainte de a începe dieta vegană este necesar să te documentezi foarte bine în ceea ce priveşte ce presupune ţinerea unei asemena diete dar şi pe măsură ce ajungi să cunosţi mai multe să determini dacă ţi se potriveşte.

Dieta vegană este potrivită în special celor care doresc să aducă o schimbare majoră în stilul lor de viaţă şi sunt dispuşi să renuţe complet la alimentele de origine animală sau derivate ale acestora.

 

Poţi să slăbeşti eficient prin dieta vegană?

Studiile ştiinţifice arată că veganii tind să consume mai puţine calorii iar plantele în sine au mai puţine calorii decât carnea.

Dacă urmezi dieta vegană după un plan bine stabilit de un nutriţionist şi mai adaugi la aceasta 30 de minute de mişcare în fiecare zi atunci sunt toate şansele să ajungi la o siluetă armonioasă.

Kilogramele în plus nu oferă doar un aspect neplăcut şi frustrant celui care le are ci aduce cu sine şi o serie de probleme de sănătate care nu de puţine ori sunt greu de tratat sau chiar permanente.

Decizia de a urma dieta vegană este una deosebit de importantă şi, în afară de acest lucru pentru a vă putea ţine de ea este necesară şi susţinerea celor din jur. Nu trebuie ca şi ei să rezoneze cu ideea de a consuma la rândul lor numai alimente vegane dar prin a vă încuraja şi a vă susţine vor reuşi să vă ambiţioneze să continuaţi chiar şi atunci când este greu.
O dată ce v-aţi obişnuit cu dieta vegană veţi ajunge la concluzia că nu numai vă simţiţi bine dar că este şi gustoasă. Alimentele permise în cadrul acestei diete pot fi preparate într-o mulţime de feluri delicioase.

 

Reguli şi recomandări privind dieta vegană

Totuşi sunt câteva reguli pe care este bine să le respectaţi în momentul în care aţi decis să urmaţi dieta vegană.

Acestea pe cât sunt de simple pe atât sunt de semnificative. În primul rând este recomandat să luaţi un supliment alimentar bogat în vitamina B12 iar dieta vegană trebuie adoptată în mod treptat întrucât schimbările pe care le presupune o astfel de alimentaţie sunt majore.

Poţi începe, de exemplu, să fii vegan part – time adică timp de jumătate de zi să consumi produse vegane apoi să iei o cină care presupune o masă uşoară cu lactate, peşte sau ouă.

De asemenea, o dată ce ai adoptat dieta vegană nu te hrăni numai cu produse ambalate din comerţ întrucât acestea sunt adevărate bombe artificiale.

Şi desigur, nu mânca numai alimente crude întrucât acestea pot fi preparate într-o mulţime de feluri, aşa cum am menţionat şi mai sus.