Dieta hiperproteica – o modalitate de a scăpa în mod sănătos de kilogramele în plus.

 

Suntem siguri că dacă citiţi aceste rânduri sunteţi mai mult decât determinaţi să scăpaţi de acele kilograme în plus care vă dau bătăi de cap. Una dintre dietele pe care le recomandăm este dieta hiperproteică ce se bazează pe un consum de proteine mai mare de 20% din aportul zilnic de calorii.

 

Câteva informaţii despre dieta hiperproteica

 

Primul care a ridicat în slăvi această dieta a fost dr. Maxwell Stillman, creatorul dietei Stillman lucru care se întâmpla în anul 1960. De atunci bazat pe acest concept s-au derivat o mulţime de alte diete precum deja celebra dietă Atkins.

Sursele de proteine sunt cele de natură animală şi plantele. Acestea două sunt elementele pe care se bazează dieta hiperproteica eliminând din context cu totul carbohidraţii.

Pentru că organismul nu mai are parte de carbohidraţi va începe să transforme grăsimea în glucoză eliminând-o din organism într-un timp destul de scurt. Se pot pierde prin dieta hiperproteica aproximativ 13,5 kg în 28 de zile. După primele patru zile de la începerea dietei slăbirea este accelerată şi veţi începe să pierdeţi kilogramele văzând cu ochii.

 

Cele patru etape ale dietei

 

O cafea cu zahăr, o gură de alcool, o gumă de mestecat, întrerupe dieta hiperproteica. Se recomandă să beţi în fiecare seară o cană de ceai verde chinezesc după masă indiferent de oră.

Practic dieta hiperproteica se împarte în patru etape iar în decursul întregii perioade se recomandă să se consume cât mai multă apă şi să alternaţi dieta cu exerciţii fizice.

Prima etapă ţine două săptămâni, timp în care  nu se consumă sucuri carbogazoase sau apă minerală. Iată o listă de alimente permise în decursul acestei diete:

  • Carne de orice fel, în orice cantitate fiartă sau friptă
  • Ouă în orice cantitate, fierte
  • Grăsime – slănină, costiţă, unt, margarină, maioneză
  • Supă de carne goală fără nimic în ea
  • Brânză, telemea, caşcaval
  • Orice fel de mezeluri
  • Măsline, castraveţi, murături (în afară de cele făcute cu zahăr)
  • Orice fel de condimente
  • Apă la discreţie, ceai, cafea

După ce a trecut prima etapă de două săptămâni este necesar să adăugaţi în dietă următoarele: salată verde, varză, ţelină, dovleac şi ardei gras.

Etapa a treia la dieta hiperproteica durează tot două săptămâni iar la alimentele precizate deja se adaugă ceapă, usturoi în mâncare, fasole verde, roşii, ardei iute şi fructe.

La etapa a patra la dieta hiperproteică se adaugă la toate zarzavaturile smântâna, ciupercile şi sfecla roşie.

 

O dietă mai mult decât uşor de ţinut şi respectat

 

După cum puteţi vedea, dieta hiperproteică este una din acele diete care nu impune să renunţaţi la alimente multe. Totuşi în această perioadă încercaţi să vă feriţi de dulciuri şi de băuturile carbogazoase. În plus dacă asociaţi dieta hiperproteică cu mişcare suficientă atunci veţi reuşi să slăbiţi în mod armonios.

După cum puteţi vedea nu este necesar să luaţi măsuri drastice numai pentru a scăpa de acele kilograme în plus inestetice şi nici să urmaţi diete după ureche sau să vă înfometaţi. Un plan bine pus la punct şi cu condiţia respectării va duce la pierderea ca prin minune a kilogramelor.